سعید پارسا : کار کردن با میکائیل شهرستانی ، حکم سربازی در هنر را دارد


نمایش « داستان های پزشک محبوب من » به کارگردانی میکائیل شهرستانی در خانه نمایش مهرگان ، روی صحنه است . سعید پارسا در این نمایش به همراه مرجان رزم آزما ، پژمان المعی ، نیلوفر نیکبخت ، عماد خوانین زاده و … به ایفای نقش می پردازد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با او انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

در رابطه با ویژگی های نقش خود در این نمایش بگویید .

 بازی در نقش پزشکی که حدودا ۱۵ تا ۲۰ سال از خودم بزرگ‌تر است و از بیماری لاعلاج رنج می برد و در زندگی با همسرش هم دچار مشکلات عدیده ای شده و موقعیت اجتماعی و زندگی شخصی اش را از دست رفته می بیند برایم جذاب بود  .

این نمایش چندمین حضور شما بر روی صحنه است ؟ در رابطه با تجربه حضور روی صحنه ی نمایش استادتان ، میکائیل شهرستانی و شیوه کاری او توضیح دهید .

فکر می کنم این اثر ، بیست و ‌یکمین نمایشی است که من بازی می کنم . کار کردن با جناب شهرستانی هم شیرین و هم سخت است و اعتقاد دارم که در شرایط کنونی هنر ، در کشورمان ، برای یک علاقمند به هنر ، حکم سربازی در هنر را دارد و اگر کسی بتواند دوره هنری ایشان را با موفقیت به پایان برساند ، یا بتواند در کارهای ایشان حضور موفق داشته باشد ، میتواند امیدوار باشد که در ادامه کار هم موفق است  .

برای اجرای این نمایش چه مدت تمرین کردید ؟

حدودا از اواخر آبان ۹۷ تمریناتمان را شروع کردیم . البته تمرین ها به خاطر شرایط کار ، هفته ای یک جلسه برگزار می شد تا یک ماه پایانی که بیشتر شد   .

از اجرای خود راضی بودید ؟ بازخوردهای نمایش تان چگونه بود ؟

به نظرم موفقیت یک امر نسبی است . فکر می کنم که کار من ، شب به شب بهتر می شود . آثار چخوف برخلاف اینکه در خوانش ابتدایی ، بسیار راحت به نظر می رسد ولی در حین تمرینات و اجراها ، لایه های پنهان شخصیت ها ، برای من پیدا و و کار کردن لذت بخش تر می شود . اکثر بازخوردها خوب بوده و دوستان و تماشاگران ، کارمان را دوست داشتند .

صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید .

اکثر کارهای چخوف پر از پندها و آموزه هایی است که کمک میکند آدم ها بتوانند بهتر زندگی کنند  .

دیوید مامت در « زندگی در تئاتر » می گوید : « زندگی روی صحنه تئاتر ، جدا از طرز رفتار صحیح ، چه میتواند باشد !؟ » و به قول بزرگ دیگری که می گوید : « اگر یک جراح ، زخم آدم‌ها را جراحی و درمان میکند ، یک هنرمند هم میتواند با ارائه یک اثر هنری خوب و درست ، روح آدم ها را درمان کند  .»

از جناب شهرستانی تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار من و دوستانم قرار داد تا بتوانیم در این نمایش حضور داشته باشیم و برای ایشان سلامتی و تندرستی آرزومندم . از دوست عزیزم ، مهدی ارجمند (دستیار کارگردان) و همه بازیگران کار و همه عزیزانی که در پشت صحنه به ما کمک میکنند که بتوانیم اجرای موفقی داشته باشیم ، تشکر ویژه دارم و در پایان از شما و همکارانتان که همیشه حامی هنر نمایش بوده و هستید سپاسگزارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *