سوگواره تعزیه با یاد تعزیه‌خوان شیروان به پایان رسید


آخرین شب سوگواره تعزیه که به اجرای گروه شیروان در تماشاخانه شمس شهر بجنورد اختصاص داشت، با درگذشت حاج غریب مهدی‌پور نیمه‌تمام ماند و آیین اختتامیه این سوگواره با سوگ پیغمبرخوان تعزیه شیروان همراه شد.

122353_2319138992_1000_667

به گزارش سایت تئاتر فستیوال به نقل از ایران تئاتر، حسن عابدی، مدیر انجمن نمایش خراسان شمالی، در این باره گفت: در سوگواره تعزیه بجنورد، هر شب، هنرمندی از شهرهای مختلف ایران برنامه اجرا می‌کرد. این برنامه‌ها با حضور داود فتحعلی‌بیگی، رییس انجمن تعزیه ایران، اجرا شد. فتحعلی‌بیگی کارگاه‌های آموزشی برای تعزیه‌خوانان برگزار می‌کرد.

عابدی ادامه داد: آخرین شب سوگواره تعزیه بجنورد، به تعزیه شهرستان شیروان با هنرمندی غریب مهدی‌پور اختصاص داشت. مهدی‌پور پس از بخش کوتاهی از اجرا، در پشت صحنه، دچار حمله قلبی شد. بلافاصله بعد از این اتفاق، هنرمند دیگری قصد داشت به جای ایشان، اجرا را ادامه دهد اما به دلیل نامناسب و محزون بودن شرایط، امکان‌پذیر نشد. اختتامیه با یاد او به پایان رسید.

داود فتحعلی‌بیگی، رییس انجمن تعزیه ایران نیز که در این اجرا حضور داشت، گفت: حاج غریب مهدی‌پور، سرگروه تعزیه حسین‌آباد و از اعضای انجمن تعزیه شیروان بود که تعزیه‌خوانی را از طفولیت آغاز کرده و یکی از شهادت‌خوانان تعزیه بود.

او ادامه داد: شب گذشته در تعزیه مسلمان شدن مالک اشتر شبیه پیغمبر را می‌خواند که پس از اجرای مقدمه تعزیه به پشت صحنه رفت و در اثر سکته قلبی جان به جان آفرین سپرد.

هاشمی، مسئول دفتر انجمن تعزیه شیروان نیز درباره این هنرمند گفت: حاج غریب مهدی‌پور به آرزویش رسید. او بارها و بارها به خودم گفته بود که «آرزو دارم در همین لباس تعزیه از دنیا بروم.»

او افزود: دیشب در اختتامیه گفتم از سوگواره تعزیه ما هیچ کس خبر نداشت، درگذشت این مرد بزرگ همه ایران را خبر کرد.

غریب مهدی‌پور، متولد روستای حسین‌آباد و ساکن شیروان در هنگام اجرای تعزیه در سن ۶۵ سالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد. براساس گفته‌های عابدی، پیکر او دیروز ۱۵ آبان در شهر شیروان تشییع شد و مجلس ترحیم و ختم او، روز شنبه ۱۶‌ آبان در زادگاهش حسین‌آباد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *