استاد سید حمزه حسینی ، پیشکوت موسیقی سنتی و تعزیه استان گلستان درگذشت


سیدحمزه حسینی ، استاد موسیقی سنتی و از پیرغلامان پیشکسوت تعزیه دار فانی را وداع گفت .

به گزارش تئاتر فستیوال ، استاد سیدحمزه حسینی ، نوازنده و خواننده موسیقی سنتی و از پیرغلامان پیشکسوت تعزیه استان گلستان به دلیل عارضه مغزی ، روز جمعه ، ۲۵ مهرماه ،  در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) دار فانی را وداع گفت .

او از دوران کودکی به موسیقی سنتی و آواز علاقه داشت و بعد از مهاجرت به تهران در محضر اساتید مختلف موسیقی ، ردیف های آوازی را آموخت . وی با حضور در کلاس مرحوم وحدانی که شاگرد ممتاز استاد مرحوم علی اکبر شهناز بودند، شروع به یادگیری ردیف های آوازی نمود تا اینکه به محضر استاد ابراهیمی معرفی شد. ایشان همچنین شاگرد استاد علی اکبر شهناز بود و از ایشان آموخت . علاوه بر آن به مدت چهار سال از استاد احمد عبادی آموخت . سپس با استاد علی اکبر محسنی(آهنگساز الهه ی ناز) آشنا شد و همچنین در کنسرت های وی شرکت نموده و خواننده ی ارکستر بود .

استاد سید حمزه حسینی کنسرت های متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرد و با هنرمندان بسیاری همچون زنده یاد استاد جلال ذوالفنون همکاری داشت .

این هنرمند پیشکشوت تعزیه ، هرساله با فرا رسیدن ماه محرم مراسم تعزیه به پا می کرد و در سال ۱۳۸۴ در کنگره جهانی تعزیه مقام اول را کسب نمود و بارها به عنوان پیشکسوت صاحب نام کشور در عرصه تعزیه و ردیف های آوازی از وی تقدیر شد . همچنین به عنوان هنرپیشه نمونه استان گلستان و به عنوان تعزیه خوان نمونه کشور از من تقدیر بعمل آمد.

وی در طول سالهای فعالیت خود به آموزش و پرورش هنرجویان متعددی پرداخت و معتقد بود که باید به جوانانی آموخت که طالب هنر هستند و نباید از راه هنر، تجارت کرد .

تئاتر فستیوال درگذشت این هنرمند عزیز را به جامعه ی هنری ، خانواده ایشان و علی الخصوص سرکار خانم محبوبه صادقی سردبیر وبسایت تئاترفستیوال تسلیت عرض می نماید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *