سیروس گرجستانی درگذشت


سیروس گرجستانی»، هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون امروز، پنجشنبه، ۱۲ تیر ماه درگذشت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، سیروس گرجستانی»، هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون امروز، پنجشنبه، ۱۲ تیر ماه در سن هفتاد و شش سالگی درگذشت.

این بازیگر که از شب گذشته به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان شهید لواسانی تهران بستری شده بود،‌ صبح امروز بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی زاده ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در بندر انزلی بود و فعالیت خود را در عرصه تئاتر از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ وارد تلوزیون و سینما شد.

از آثار وی در عرصه تئاتر می توان به نمایش‌های همچون «آنتیگون» به کارگردانی جمشید ملک پور، «دکتر کنوک» به کارگردانی ایرج راد، «معرکه در معرکه» و «عشق آباد» و «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری، «برگذر لوطی صالح»، «استر»، «محراب»، «دارالحکومه» به کارگردانی هادی اسلامی، «بکت» به  کارگردانی مجید جعفری  اشاره کرد.

فعالیت سینمایی او با فیلم “فریاد ” به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد و پیش از انقلاب در دو فیلم سینمایی با نام‌های “بیست سال انتظار” و “مأمور دو جانبه” بازی کرده بود. فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» آخرین حضور این بازیگر در سینما بود که سال ۹۷ به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد.

از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه “متهم گریخت” و همچنین ایفای نقش در سریال‌های “زن بابا” و “گاوصندوق” اشاره کرد. سیروس گرجستانی این شب‌ها سریال “شاهرگ” را به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری روی آنتن دارد که به فضای دهه ۶۰ می‌پردازد.

وبسایت خبری-تحلیلی تئاتر فستیوال درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده وی و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *