شبیه خوانی نسخه ۱۳۲ ساله «سوگ سیاوش» در هفدهین جشنواره آیینی و سنتی


نسخه مجلس شبیه خوانی «سوگ سیاوش» نوشته میرزاعباسعلی حمزه‌ای و به شبیه‌گردانی مهدی دریایی قدمتی ۱۳۲ ساله دارد که قرار است برای نخستین‌بار در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی خوانده شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ستاد اطلاع رسانی هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی ، مهدی دریایی که از فعالان تعزیه و شبیه خوان کشور در خصوص جدیدترین مجلس شبیه خوانی گروه خود گفت:‌مجلس شبیه خوانی «سوگ سیاوش» نوشته میرزاعباسعلی حمزه‌ای است که در هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اجرا شود.

وی افزود: این نسخه که قدمتی ۱۳۲ ساله دارد برای نخستین‌بار قرار است شبیه خوانی شود . در واقع «سوگ سیاوش» در ادامه نسخه «آزمون سیاوش» است که در دوره پیشین جشنواره آیینی و سنتی اجرا شد.

دریایی در ادامه در خصوص ویژگی‌های تعزیه خاطرنشان کرد: هنر تعزیه از پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است اما عمومی تلقی این است که تعزیه متعلق به عاشوراست در حالی که حتی ما تعزیعه اجتماعی و تعزیه میلاد ایمه را نیز داریم.

این هنرمند تعزیه خاطرنشان کرد: به هرجهت جشنواره نمایش های آیینی سنتی فرصتی مغتنم است تا بتوان به واسط آن نسخه های غریب را برای نخستین بار اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *