پاسخ حسین کیانی به نامه دبیر جشنواره تئاتر فجر :

برای اجرای “روز عقیم” در جشنواره تئاتر فجر دو تقاضا دارم .


پس از انتشار نامه فرهاد مهندس پور دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حسین کیانی در نامه‌ای به ایشان پاسخ داد.

تئاتر فجر

به گزارش تئاتر فستیوال ، پس از انتشار نامه دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پی انصراف حسین کیانی از جشنواره تئاتر فجر ، حسین کیانی در پاسخ به فرهاد مهندس پور نامه‌ای را منتشر کرد :

“جنابِ فرهاد مهندس پور، استادِاندیشه‌مند و دبیر سی‌و‌ششمین جشنواره‌ی تئاترفجر

نامه‌ی کوتاه و آکنده از مهر و آگاهی و پایبندی به اخلاق و اصالتِ هنرِ شما را خواندم. بی‌گمان جز این واکنشِ متعهدانه از شما که استادِ من بوده‌اید انتظارِ دیگری نمی‌رفت. این واکنشِ مسئولانه در روزگارِ مسئولیت‌گریزی و عدمِ پاسخگویی برای من بسیار مغتنم و گرانسنگ است.

بنده خود را کوچکتر از آن می‌دانم که نسبت به خواهشِ شما برای حضور در جشنواره، بی‌اعتنا باشم. این خواهش، با منّت بر دیده‌ی من است و بر عهده‌ی من تا به بهترین شکل ممکن برآورده‌اش کنم.

اما این اَمر مستلزم دو چیز خواهد بود. نخست این که؛ مِلاکِ من برای اجرا در جشنواره، همان اجرای عمومی در تیاترِ باران خواهد بود و هیچ گونه ممیزی و توصیه‌ی مصلحت بینانه‌ی دیگری را برای جرح و تعدیل نمایش نخواهم پذیرفت.

و دوم اینکه؛ هیچ گونه بازبینی جدیدی را که معمولا در روزِ اجرای جشنواره‌ی فجر با انبوهی از تنش و در فضایی اضطراب‌آلود انجام می‌شود نخواهم پذیرفت و نمایش روزِ عقیم را با همان شرایطی که موردِ توجه و پذیرش گروه کارشناسان هفتادنفره‌ی محترم شما قرار گرفته اجرا خواهم کرد.

قطع به یقین تغییراتی که در ساختارِ انتخابِ آثارِ جشنواره‌ی امسال به وجود آمد گامِ مثبتی بود در پرهیز از حاشیه‌پردازی و اطاله‌ی اوقات هنرمندان و حفظ حرمت و حیثیت هنری ایشان تا با آسودگی بیشتر و تمرکز بهتری به بالابردن کیفیت آثار خود بپردازند و در گیر و دار حواشی غیرمرتبط با هنر تئاتر، خسته و فرسوده و جان بر لب نشوند.

باشد که افکار پیش بَرنده‌ی شما برای ارتقای سطح کیفی و اندیشه‌گی این جشنواره محقق شود و همه‌ی آثار از جمله نمایشِ روزعقیم در آرامش و بدون هرگونه تنش و دشوارسازی‌های غیرفرهنگی، در سی‌وششمین جشنواره‌ی تئاتر فجر با دبیری جنابعالی به صحنه بروند.

بااردات و خلوص

حسین کیانی

نمایشنامه نویس و کارگردان تئاترِ ایران “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *