علی حسینی : “بیشعوری” تلنگری است به وجدان خاموش ما .


علی حسینی کارگردان نمایش “بیشعوری” که این روزها در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه به روی صحنه می رود معتقد است بیشعوری توهین نیست بلکه تلنگری است به وجدان خاموش ما . وی تصریح کرد: “بیشعوری” بیماری عصر ماست بیماری ای که گریبانگیر تمدن بشر شده است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه ، کارگردان نمایش “بیشعوری” درباره این اثر گفت: این نمایش روایتگر نویسنده ای است که گونه ای از بیماری عصر جدید را کشف میکند و نامش را “بیشعوری” می گذارد بیماری ای که در قرن بیست و یک گریبانگیر نوع بشر شده است.

وی افزود: “بیشعوری” رامی توان اینگونه مثال زد, اگر شما از چراغ قرمز رد می شوید ، به علت ناآگاهی از معنای رنگ قرمز چراغ راهنمایی نیست, بلکه وجدان شما دچار خوابی عمیق شده است. به نظر من عوامل محیطی,از هر چیز دیگری بر فرهنگ و شعور یک فرد تأثیر میگذارد. یک معلم, یک استاد ,یک روحانی,یک شهروند قانونمند, همه به گونه ای در زندگی ما دخیل اند,هر کس سبک زندگیش امواجی را ساطع میکند که این امواج بی تأثیر بر زندگی روز مرهء ما نیست,پس چه زیبا می شود هر کس برای هر چه زیباتر شدن فرهنگ پیرامونش تلاش کند.

کارگردان نمایش “بیشعوری” افزود: ما در دنیایی زندگی میکنیم که همه چیز به هم پیوسته است,اگر من در جامعه ای زندگی کنم که مردمش فرهنگ داشته باشند,من خواه یا ناخواه آدم با فرهنگ تری میشوم. اینجانب علی حسینی,به عنوان یک بیشعور تحت درمان که در عرصه ء هنر سهم کوچکی دارد,نیاز دانستم,که نمایش را پلی قرار دهم بین  مردم و گفتن دردی که به عنوان بیشعوری در نمایش ما تعریف شده است

حسینی در خاتمه فزود: پیشنهاد می کنم به خاطر خودمان و اجتماعی که در آن زندگی می کنیم, فقط برای یک ساعت, “بیشعوری” را بیماری ببینید و به تماشای نمایش ما بنشینید.

اضافه می شود: نمایش “بیشعوری” با نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی تا ۱۲ مرداد در سالن استاد خسرو شکیبایی به روی صحنه می رود. حسینی متن این نمایش را با اقتباس از کتاب بیشعوری نوشته خاویر کرمنت به رشته تحریر درآورده و در آن افشین رهگذر نوش آفرین کیهان امین ساتیار سارا شیرازی  مهدی دربند حقیقت نازنین امیری محمد حسین غروی ملیکا مشعل به عنوان بازیگر حضور یافته اند.

بر پایه این گزارش سایر عوامل دست اندرکار نمایش “بیشعوری” عبارتند از: دستیار کارگردان: افشین رهگذر، منشی صحنه:زهره شریفی، عکاس:مرجان ترابخانلی، موسیقی:فرزاد رهبری,ایمان کاظمی، نور:حمیدرضا ذوالفقاری، گرافیست:نوش آفرین کیهان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *