هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

علی رضایی : از محرم و صفر سال گذشته مشغول تمرین تعزیه حضرت علی اکبر هستیم.


تعزیه “حضرت علی اکبر (ع)” از اراک کاری از علی رضایی و داوود بهمنی است که در بخش جوانه های نمایش ایرانی هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با علی رضایی داشته است که ماحصل آن را می توانید در ادامه بخوانید .

علی رضایی - تعزیه اراک - آیینی 18

علی رضایی در توضیح تعزیه “حضرت علی اکبر (ع) و تمرینات مربوط به آن گفت : من حدود بیست و پنج سال است که تعزیه می خوانم و اهل اراک هستم ، اعضای گروه این نمایش نیز همگی از اراک و یا روستاهای نزدیک آن هستند . از ماه محرم و صفر سال گذشته با این بچه ها مشغول تمرین هستم و شبانه روزی تمرین کردیم . بیشتر از سی جلسه با این بچه ها کار کردم . در سوگواره ای که در اراک و به صورت استانی برگزار شد ، با همین گروه شرکت کردم و با آنکه گروه های حرفه ای حضور داشتند ، خوشبختانه این بچه ها اول شدند .

وی در مورد اجرا در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اذعان کرد : اجرای جشنواره به صورتی بود که باید این تعزیه را در بیست دقیقه ارائه می دادیم . کار فشرده بود و به گونه ای که دل بچه ها نشکند ، طوری اجرا کردیم که هر کدام از آن ها حداقل دو دقیقه بخوانند . با آنکه سی جلسه با بچه ها کار کردم تا کار به اینجا رسید ، می توانم بگویم که با دو جلسه کار کردن تمامی بچه ها نسخه هایشان را حفظ کرده بودند و خیلی به کار علاقه داشتند . همچنین تمامی آن ها در مدرسه نمونه قبول شدند .

رضایی همچنین در مورد شرکت در دوره های پیشین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اظهار کرد : من با گروه آقای دریایی از اراک ، چندین بار در جشنواره شرکت کرده بودم و گروه امسال را مدیون زحمات آقای داوود بهمنی هستیم . ایشان سی دی بچه ها را به آقای فتحعلی بیگی نشان دادند و آن ها کار بچه ها را قبول کردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *