فرهاد ناظر زاده کرمانی :

“غروب روزهای آخر پاییز” اجرای موفقی از نمایشنامه دورنمات است .


نمایش ” غروب روزهای آخر پاییز ” به کارگردانی محمود یوسفی ، شب گذشته توسط پروفسور فرهاد ناظرزاده کرمانی افتتاح شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش ” غروب روزهای آخر پاییز ” نوشته فردریش دورنمات و به کارگردانی محمود یوسفی ، شب گذشته ، ۲۴ بهمن ماه توسط فرهاد ناظرزاده کرمانی افتتاح شد و اجراهای خود را در تماشاخانه دراما آغاز کرد .

پس از اجرای نمایش ، ناظرزاده کرمانی با اشاره به اینکه نمایشنامه ” غروب روزهای آخر پاییز ” توسط همکار عزیز و فقید او ، حمید سمندریان ترجمه شده است ، گفت : این نمایشنامه ترکیبی از ادبیات و داستان های پلیسی است که وضعیت خلاء روحی انسان دوره ی دورنمات ، یعنی نیمه ی دوم قرن بیستم را نشان می دهد ، دورانی که ۲ جنگ جهانی دیده است و دورنمات این ها را به شکل نمایشنامه می نویسد.

وی با بیان اینکه نمایشنامه های دورنمات غالبا رادیویی است ، در این باره توضیح داد : در نمایشنامه های دورنمات آکسیون های (Action) تئاتری نسبتا کم است اما از فاجعه های بزرگ پرده برمی دارد و اسراری را آشکار می کند که ممکن است به صورت ناتمام آن ها را بدانیم ولی آن را به صورت یک جلوه ی نمایشی در مقابل ما پرده برداری می کند . به همین دلیل این نمایشنامه اندکی سنگین می شود یعنی اگر دیالوگی را از دست بدهید ممکن است بخشی از نمایش را از دست بدهید .

این استاد و پژوهشگر تئاتر در پایان با موفق دانست اجرای نمایش ” غروب روزهای آخر پاییز ” گفت : این نمایش را موفق دیدم به دلیل اینکه گروه توانسته بودند آکسیون ها را تبدیل به درام کنند ، درام یعنی اکشنی که دیده می شود . نویسنده (میرنادر مظلومی) خیلی خوب بازی می کرد و توانست نمایش را اداره کند و مجموعا بازی بازیگران ، تریو (سه گانه) خوبی بود و امیدوارم این گروه همچنان به کارش ادامه دهد .

گفتنی است نمایش ” غروب روزهای آخر پاییز ” به کارگردانی محمود یوسفی و با بازی میرنادر مظلومی ، سعید احمدی و توحید غفاری تا ۱۳ اسفند ماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه دراما به روی صحنه می رود .

۴ نظر ثبت شده است .

  1. نرگس گفت:

    کارعالی بود.نقش کاراگاه بسیاردقیق وشخصیت پرداخته شده بود.کاش تماشاگران بیشتری بتونن ببینن

  2. مانی حجازی گفت:

    کاش همه ی اساتید مثل استاد ناظرزاده تجربیاتشون رو در اختیار جوون ها میذاشتن و زود کناره گیری نمی کردن

  3. علی گفت:

    ممنون از حمایت این استاد عزیز

  4. لیلی گفت:

    خدا حفظشون کنه ولی من فکر می کردم ایران نیست آقای ناظرزاده !
    راستی مگه کسی زنده باشه هم سالن به نامش می کنن ؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *