فراخوان نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر منتشر شد


نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر همزمان با معرفی پدرام معصومی به عنوان دبیر جشنواره آغاز به کار کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر همزمان با معرفی پدرام معصومی به عنوان دبیر جشنواره و با صدور فراخوان رسما آغاز به کار کرد.

پدرام معصومی طی بیانیه ای اعلام کرد: این دوره از جشنواره همچون طبیعت هر رویداد آکادمیک دیگرمحل برخورد «روحیه دانشجویی» مبتنی بر تغییر، مرزشکنی و میل به تجربه کردن، با نظم، قواعد و تثبیت تجربه‌های پیشین مورد نظر «گفتمان دانشگاه» است.

بنابراین تلاش مجریان جشنواره انعکاس بی‌واسطه غریزه و روحیه مذکور است و قطعا در انعکاس تام و تمام آن پیروز مطلق نخواهد بود. از این جهت نه ادعای بزرگی دارد و نه اهداف سترگی را دنبال می‌کند ولی آگاهانه در پی چیزی است که می‌توان آن را در ادامه تلاش‌های ادوار قبل، حرکت به سمت نوعی تئاتر «اقلیت» نامید.

دبیرخانه نهمین جشنواره مونولوگ با توجه به تجربه‌های گذشته و قابلیت‌های مستتر در دانشجو و تئاتر با تلفیقی از آگاهی و ناآگاهی و نیز بیم و امید با انتشار فراخوان از دانشجویان سراسر کشور دعوت می‌کند.»

متن فراخوان و شرایط هر بخش به شرح زیر است:

بخش صحنه (اصلی)

در این دوره از جشنواره، بخش صحنه طبق روال ادوار پیشین جشنواره، بخش اصلی جشنواره خواهد بود که با طراحی جدید در ۲ بخش برگزار می‌شود تا هم نگاه متعارف و معیار به مونولوگ را پوشش دهد و هم پذیرای تجربه‌های اجرایی باشد.

الف:  مونولوگ – متعارف

این بخش از جشنواره همانند دوره‌های گذشته پذیرای آثاری خواهد بود که تعریفی متعارف از مونولوگ داشته و ارزش‌ها و ویژگی‌های معیار تئاتر را لحاظ کرده‌اند.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و متن نمایشنامه (سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD وPDF) را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶.

هر متقاضی می‌تواند یک اثر را در این بخش شرکت دهد.

ب: مونولوگ – اجرا

این بخش پذیرای آثاری خواهد بود که بیشتر مبتنی بر ارزش‌ها و ویژگی‌های اجرایی و تجربی در حوزه اجرا است و اهمیت اجرا (Performance)  در آن چیره است. آثاری که با محوریت تجربه‌های اجرایی  پست‌دراماتیک، آلترناتیو، ضد جریان، انواع تجربیات رقص معاصر و … ) تولید شده باشند در این بخش قرار می‌گیرند.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و طرح اجرایی خود (سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD و PDF) را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۶.

هر متقاضی می‌تواند یک اثر را در این بخش شرکت دهد.

مسابقه نمایشنامه‌نویسی (مونولوگ)

در این بخش نمایشنامه‌های تولیدی دانشجویان متقاضی مورد قضاوت قرار می‌گیرد. طبعا تاکید بر محوریت مونولوگ مبنای پذیرش و داوری خواهد بود.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز و نمایشنامه خود (سه نسخه چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل WORD و PDF) را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۵ دی‌ماه ۱۳۹۶.

هر متقاضی می‌تواند ۳ اثر را در این بخش شرکت دهد.

مسابقه بداهه‌پردازی

طبق روال ادوار گذشته جشنواره، بداهه‌پردازی نیز از بخش‌های این دوره خواهد بود. تاکید بر مهارت در ایده‌پردازی در حداقل زمان و تسلط بر بازیگری و خلق بداهه محورهای این بخش را تشکیل می‌دهند.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره و مدارک مورد نیاز را در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

مهلت ثبت نام و تحویل مدارک: ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۶.

توضیحات

متقاضیان حضور در جشنواره می‌بایست دانشجو بوده و یا حداکثر یک سال از فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد.

آثار متقاضی تمامی بخش ها نباید پیش از این منتشر و یا اجرا شده باشند.

تعیین زمان و مکان اجرا به عهده دبیرخانه است و ستاد اجرایی تا حد امکان سعی بر همکاری و هماهنگی با گروه اجرایی را دارد.

دبیرخانه هیچگونه تعهدی برای اسکان گروه های شهرستانی ندارد اما تمامی تلاش خود را برای سهولت در این امر به کار خواهد گرفت.

تکمیل و ارایه فرم ثبت نام به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و زمانبندی جشنواره است.

مدارک مورد نیاز

گواهی اشتغال به تحصیل و یا کپی مدرک تحصیلی برای واجدین شرایط.

کپی کارت دانشجویی.

یک قطعه عکس.

ارایه مجوز نویسنده و یا صاحب ایده برای بخش های الف و ب.

آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان سرهنگ سخایی، بعد از تقاطع سی تیر، دانشگاه هنر، دفتر کانون نمایش، دبیرخانه نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *