فراخوان بخش کودک و نوجوان و عروسکی دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز منتشر شد


فراخوان بخش کودک و نوجوان و عروسکی دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر اهواز منتشر شد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از دبیرخانه جشنواره، ، فراخوان بخش کودک و نوجوان و عروسکی دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز برای برگزاری در آذر و دی ماه ۹۸ منتشر شد.
این جشنواره که برگزارکنندگان آن عبارت از استانداری خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی شعبه خوزستان هستند به منظور توجه جدی به مسئله ی آب «دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز» را با شعار «آب، طعم زندگی» در آذر و دی ماه ۱۳۹۸ در استان خوزستان برگزار می کنند.

در مقدمه این فراخوان آمده است:

اهمیت مرتع ، جنگل ، هوا و آب و خاک و دریا را باید روی آن حساس باشیم و حفظ حریم محیط زیست باید جزئی از فرهنگ عمومی بشود.  مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

جشنواره بین الملی تئاتر اهواز ، رویداد تاثیرگذاری ست که در آن توان فرهنگی و هنری کشور، در عرصه ی تئاتر به نمایش گذاشته می شود. عرصه ای برای احیای حیات و زندگی امید بخش انسان . حیاتی از منابع خدادادی که سالهای سال از آن غافل شده ایم و نیازمند تولید فرهنگی  و هنری در این عرصه می باشیم.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز با رویکردی هدفمند در رویش اندیشه و تفکر جامعه برای حفظ منابع طبیعی که خداوند به انسان عطا نموده است، برگزار خواهد شد.

جشنواره بین المللی تئاتر اهواز می تواند راه و مسیر راهبردی صحیح و مناسبی برای نسل جوان و آینده سرزمین ایران اسلامی نشانه گذاری نماید. دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز  با بررسی سلسه چالش های کمبود آب در کشور و ترویج ، فرهنگ سازی ، حفظ منابع طبیعی و استفاده بهینه از آن تلاش خواهد نمود.

محورهای مورد تأکید در دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز عبارت است از : توجه خلاقانه به مفهوم شعار سال (رونق تولید) با موضوع جشنواره،  نقش آب بر زندگی انسان، پرداختن به تاریخ حیات انسان و تاثیر آب در زندگی جوامع دیروز تا امروز، تاثیر اقلیمی در کمبود و بحران بی آبی در آینده، رفتار جامعه ی ایران با مسئله مهمی به نام آب، سیره عملی پیشوایان در مصرف بهینه ی آب، سلسله چالش ها و مشکلات ناشی از کمبود آب، بررسی استفاده نادرست از منابع آب در کشور، بررسی پیامدهای زیست محیطی و اثرات روانی آن بر جامعه، ایجاد گفتمان فرهنگی با محوریت موضوع حیاتی و شرایط اقلیمی کشور با تاکید بر موضوع آب برای تولید آثار نمایشی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان مردم استان خوزستان به همراه ارتقاء بینش فرهنگی جامعه.

بخش کودک و نوجوان و عروسکی:

بخش تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی به صورت غیر رقابتی می باشد و نمایش های کودک و نوجوان و عروسکی با نگاه بدیع، منطبق بر رویکردها و محورهای موضوعی فراخوان و ایده های اجرایی خلاقانه به صورت صحنه ای مدنظر خواهد بود.

* آثاری که با شیوه های اجرایی خلاقانه و مبتکرانه تولید شده باشند در اولویت پذیرش خواهند بود.

* انتخاب آثـار  بخش کودک و نوجـوان و عروسکی از طریق  ستاد برگزاری جشنواره انجام می گیرد .

* آثار ارسالی در قالب دی وی دی تصویری ارزیابی می شوند.

تبصره: در صورت نیاز و بنا به تشخیص دبیرخانه برخی آثار به صورت زنده بازبینی مجدد خواهند شد.

* آثاری که به جشنواره راه پیدا می کنند حداقل سه اجرا در طول جشنواره خواهند داشت.

* ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت دکور، دوخت لباس و چاپ اقلام تبلیغاتی نمایش ها نداشته و صرفاً خدمات معمول نصب دکور و آماده سازی صحنه را ارائه خواهد کرد.

* سقف پذیرش اثر در این بخش ۵ نمایش خواهد بود است.

هنرمندان علاقمند حداکثر تا تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ می توانند پنج حلقه سی دی تصویری نمایش خود به همراه  سایر مدارک مندرج در فراخوان را به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر اهواز در خوزستان، اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، کدپستی۴۸۳ ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طبقه سوم، دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز قرار دارد و ارتباط با آن از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۹۵۱۴۸۲۰ و نمابر  ۰۶۱۳۳۳۶۴۴۱۶ و نشانی الکترونیکی  Email: khouz.nama@gmail.com میسر است.

دومین جشنواره بین المللی تئاتر اهواز در پنج بخش مسابقه تئاتر صحنه ای ایران، تئاتر صحنه ای بین الملل، تئاتر خیابانی و محیطی، تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی، مسابقه طرح و ایده نمایشنامه از ۲۸ آذر تا ۴ دیماه ۱۳۹۸ به دبیری محمد جوروند در کلانشهر اهواز برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *