آشنایی کودکان با مشاغل مختلف در بخش خردسال جشنواره کودک


نمایش «قیچی که دنبال کار می‌گشت» به کارگردانی سعید زین‌العابدینی در بخش خردسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از  ستادخبری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سعید زین‌العابدینی توضیح داد: کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته منیره هاشمی که توسط محمدحسین ناصربخت اقتباس نمایشی شده از آثار انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید و در قالب پروژه نمایشی «کتاب، تئاتر، مدرسه» تولیده شده. نمایش روایت آهنگری است که قیچی تیزی می‌سازد، اما به علت مشغله فراوان این قیچی را فراموش می‌کند. قیچی احساس تنهایی می‌کند و برای یافتن کار به بازار می‌رود.

وی تکنیک اجرایی این نمایش را تئاتر کاغذیی دانست و افزود: صحنه به صورت کتاب طراح شده و وقتی ورق می‌خورد صحنه‌های مختلف در ورق‌های کتاب دیده می‌شود.

زین‌العابدینی با تاکید بر این که مخاطب خردسال با تماشای نمایش «قیچی که دنبال کار می‌گشت» با مشاغل مختلف آشنا می‌شود، گفت: پس از آن که پس از مدت‌ها تصمیم گرفتم در حوزه تئاتر کودک کار کنم متن‌های زیادی خواندم. تا این اثر را انتخاب کردم که فضای ایرانی خوبی به جهت معرفی مشاغل و مراسم دارد و برای مخاطب جذاب است. علاوه بر این محتوای آن کمک می‌کند کودک یاد بگیرد از توانایی‌های خود در جای درست استفاده کند تا به ثمر بنشیند و همچنین قابلیت‌های خود را به سمت درست هدایت کند.

مریم آشوری و سیما رحمانی بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک هستند و طراحی، ساخت دکور و عروسک توسط مژده ذکریاپور انجام شده است . آهنگ‌سازی این اثر نیز بر عهده عبد آتشانی است.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهدشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *