«مجید واحدی زاده» بازیگر پیشکسوت تئاتر اردبیل دارفانی را وداع گفت


بازیگر پیشکسوت وهنرمند تئاتر استان اردبیل مجید واحدی زاده دار فانی را وداع گفت .

تئاتر فستیوال

مجید واحدی‌ زاده نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون ساعتی پیش بر اثر ایست قلبی درگذشت .

او سال ۱۳۴۷ در اردبیل متولد شد. بازی در تئاتر و تلویزیون را در سال ۱۳۵۹ پس از چندین تجربه دانش‌آموزی با نمایش دروغگو دشمن خداست و نمایش جوجی خان آغاز و در سال ۱۳۶۹ اولین کارگردانی را با نمایشنامه عروسکها اثر بهرام بیضایی تجربه کرد.
از آثار برتر مرحوم واحدی زاده می‌توان به نمایش سبز، سهراب، سرخ اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شد.

در سال ۱۳۸۱ با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در آلمان شرکت کرد و در سال ۱۳۸۴ با نمایش اژدها چهرک در فستیوال «شبهای سفید» در آلمان و فستیوال «پر کردن فضای خالی» در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال ۱۳۸۴ نمایش اژدها چهرک را در تفلیس به نمایش درآورد.
واحدی‌زاده همچنین در سالهای ۸۱ به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال ۸۲ به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه آوای مهر از سوی کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد .
در سال ۸۷ از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان یکی از سی چهره تاثیر گذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

او مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری فروغ است، همچنین مدیر مسئول گروه تئاتر فروغ با درجه الف کشوری می باشد.
او در بیش از ۲۰ دوره در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره ها و فستیوالهای بین المللی و سراسری و منطقه ای تئاتر در مقام داوری جشنواره و یا شرکت کننده حضور داشت.

وبسایت خبری ، تحلیلی تئاتر فستیوال درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده او از خداوند منان صبر طلب می کند .


در اینجا می توانید آخرین مصاحبه ی وبسایت تئاتر فستیوال را با زنده یاد مجید واحدی زاده در اسفند ماه ۱۳۹۵ به بهانه ی اجرای عموم نمایش ” کافه سایه ” در تماشاخانه ی سه نقطه با عنوان : ” مجید واحدی زاده : تئاتر اردبیل دچار رکود شده است./ تئاتر بدون مخاطب معنا ندارد . ”  مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *