محمدعلی کشاورز درگذشت


محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون بعد از تحمل یک دوره‌ بیماری درگذشت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، محمدعلی کشاورزهنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون امروز، یکشنبه، ۲۵ خرداد، بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری ، در سن نودسالگی، در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد محمدعلی کشاورز که ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد یکی از بازیگران مطرح و نسل اول تئاتر ایران به شمار می رفت که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.

او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر ، سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

محمدعلی کشاورز فعالیت هنری خود را با ایفای نقش بر صحنه تئاتر آغاز کرد و در نمایش‌های مختلفی همچون «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «اشباح»، «افول»، «بازی استریندبرگ»، «بختک»، «پستخانه»، «چند لحظه تا مرگ» و «چوب به دست‌های ورزیل» به ایفای نقش پرداخت.

بازی درفیلم های «برزخی‌ها»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «جستجو در جزیره»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «دلشدگان» از جمله آثار او در سینما به شمار می آید.

از بازی های ماندگار زنده یاد کشاورزمی توان به مجموعه‌های تلویزیونی «آتش بدون دود»، «هزاردستان» (در نقش شعبان استخوانی)، «سربداران» (در نقش خواجه قشیری)، «افسانه سلطان و شبان» (در نقش خوابگزار اعظم)، «پدرسالار» و «گرگ‌ها» می‌توان اشاره کرد.

وبسایت خبری تحلیلی تئاتر فستیوال، درگذشت این هنرمند ارزنده را به خانواده محترم ایشان و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *