محمد رضا الوند : نمایش نامه ی “با من حرف نمی زنی چرا؟” لج من را در می آورد .


محمدرضا الوند نمایش نامه نویس ، کارگردان و مدیر سابق شورایی نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی روز جمعه ۷ اسفند ماه به عنوان میهمان ویژه گروه اجرایی به تماشای نمایش “با من حرف نمی زنی چرا ” نشست.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش ،  نمایش “با من حرف نمیزنی چرا ؟” نوشته کامران شهلایی و به کارگردانی هما پریسان که در  روزهای پایانی سال در خانه نمایش به روی صحنه است ، روز جمعه ۷ اسفند ماه میزبان محمد رضا الوند نمایش نامه نویس وکارگردان و مدیر سابق شورایی نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی بود..

الوند  در حاشیه این  نمایش گفت:  نمایش نامه ی” با من حرف نمی زنی چرا؟”  را در گذشته بارها خوانده ام و متاسفانه متن نمایش نامه همیشه لج من را در می آورد. چون مسئله ای که برایم مطرح می کرد ، این بود که چرا دختری به خاطر این که پدر خود را ندیده و پدرش به خوابش نمی آید باید خودکشی کند؟ پس زندگی ما چه می شود؟ آیا ادامه ی راه یک شهید باید مرگ و ناامیدی باشد؟و سوالهای از این دست که همیشه فکر و ذهن من را مشغول میکرد.، اما خوشبختانه  در اجرای خانم پریسان  این نقصان متن را تا حد بسیار زیادی بر طرف شده دیدم،چون روایت و نشانه های خوبی از زندگی و امید در اجرا این اثر دیده می شد ، البته به نظرم کارگردان می توانست باجسارت بیشتری بازهم  شاکله ی اصلی این متن را برهم بزند و بیشتر فضای ناامیدانه ی متن را به امید و زندگی تبدیل کند چون ما در زندگی به امید نیازداریم.

وی در ادامه عنوان کرد:  ما مسلمان هستیم و بر این باوریم کسانی که در راه وطن، دین و ایمانشان می جنگند  و کشته می شوند، شهید محسوب می شوند،چون در راه باورها و اعتقاداتشان جان خود را ازدست داده اند،حتی در بسیاری از کشورها نیز می بینیم، برای سربازانی که برای وطنشان جنگیده و جان خود را ازدست داده اند هرساله آیین پاسداشت و مراسم یادبود می گیرند و به آنها احترام میگذارند. پس این مسئله بسیار مهم است، و من فکر میکنم ما باید به تمام لحظات زندگی  انسانهایی که به خاطر باورشان جنگیده اند احترام بگذاریم. و ما به عنوان هنرمندان درحوزه ی سینما وتئاتر نباید این مسئله ی مهم را مخدوش کنیم، چون ما به عنوان میراث داران  خون شهدا هنوز به آنها بدهکاریم و آن طور که باید نتوانسته ایم حقشان را ادا کنیم .

این نمایش نامه نویس و کارگردان در انتها گفت : من دراجرای نمایش “با من حرف نمی زنی چرا ؟” به کارگردانی خانم پریسان درخشش زندگی و امید را می بینم و این که شهدا برای هیچ نرفته اند، بلکه برای تحقق امید و زندگی جان خودرا ازدست داده اند. امیدوارم که علاقه مندان و مخاطبان هنر تئاتر ازاین نمایش دیدن کنند و لذت ببرند.

نمایش “با من حرف نمی زنی چرا” به کارگردانی هما پریسان ۴ الی ۲۲ اسفند ماه هر روزبه جزء شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *