هجدهمین جشنواره نمایش آیینی و سنتی

مرتضی اسدی مرام : “داول کشی” آیین مناطق کرد نشین است .


نمایش “داول کشی” به نویسندگی استاد هواس پلوک و کارگردانی مرتضی اسدی مرام یکی از نمایش هایی بود که در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در محوطه تئاتر شهر اجرا شد . به این بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با این کارگردان جوان داشته است و در ادامه می توانید ماحصل آن را بخوانید :

تئاتر فستیوال

مرتضی اسدی مرام با اشاره به استقبال ویژه  مردم از این نمایش گفت : نمایش “داول کشی” را در فضای باز تئاتر شهر اجرا کردیم و با استقبال تماشاگران همراه بود . از اجرای اعضای گروهم بسیار راضی هستم و باید بگویم که اجرایی قابل قبول را ارائه کردند . همچنین دکتر داوود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره نمایش آیینی و سنتی نیز به تماشای این نمایش نشستند .
وی در خصوص سوژه این نمایش توضیح داد : نمایش “داول کشی” آیینی است که در مناطق کرد نشین در اسفند ماه اجرا می شود . مردم که از فشار سرما و زمستان به تنگ آمده اند ، گردهم جمع می شوند . مترسکی از سرما درست می کنند و با آن گفتگو می کنند که برود و بهار را برایشان بیاورد . اما مترسک نمی پذیرید ، سپس مردم همدل و همراه به جنگ مترسک می روند و آن را آتش می زنند و بهار می آید .

کارگردان نمایش “داول کشی” در پایان به معرفی اعضای این گروه پرداخت و گفت : این نمایش با بازی فرید طاهری ، عباس درکه ، گودرز حسینی ، مهدی اسدی تبار ، بهاره سعیدی پناه ، پریسا عباسی ، شقایق کرمعلی ، سعیده موسوی و با موسیقی سهند حیدریان ، سپهر ذوالنوریان و سهند سلیمی اجرا شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *