مشهدی ها هم صاحب خانه عروسک می‌شوند


خانه عروسک مشهد تأسیس می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ایسنا ، هادی حجازی‌فر، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر عروسکی، با اعلام این مطلب گفت: در روزهای گذشته مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به همراه دو معاون اجرایی و شهرستان‌های اداره کل (پیمان شریعتی و اتابک نادری) از خانه عروسکی بازدید نوروزی داشت که در این دیدار مباحث مختلفی درباره فعالیت‌های این مکان مطرح شد.

او گفت: قرار بر این است که فعالیت‌های شهرستان‌ها در حوزه تئاتر عروسکی گسترش یابد که طرح این کار نوشته شده و باید برای هماهنگی بیشتر با استان‌ها جهت عملیاتی شدن، به معاون امور شهرستان‌های اداره کل هنرهای نمایشی ارائه شود.

حجازی‌فر افزود: در این راستا بسیاری از اقدامات لازم برای افتتاح خانه عروسکی مشهد انجام شده که احتمالا این مرکز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانه عروسکی درخواست داده تا سالنی برای اجرا در اختیار داشته باشد، گفت: با توجه به وضعیت تئاترشهر، خیلی نمی‌توان روی این محل حساب ویژه باز کرد، به همین دلیل تلاش می‌کنیم این مسئله را به گونه‌ای دیگر دنبال کنیم. ضمن اینکه قرار است در تابستان چهار نمایش عروسکی در خانه هنرمندان اجرا شود.

او درباره دیگر برنامه‌های خانه عروسکی گفت: کارگاه‌های آموزشی بهاره در نظر گرفته شده با حضور هنرمندانی همچون فاطمه معتمدآریا، حمید جبلی و مرضیه برومند از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود که با توجه به زمان‌بندی و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، ساعت‌های دقیق آن مشخص می‌شود.

حجازی‌فر چگونگی حضور مراجعه‌کنندگان برای شرکت در این کارگاه‌ها را خیلی جدی دانست و گفت: برای کارگاه خانم برومند برگزیدگان دوره‌های قبلی به همراه چند هنرجوی جدید انتخاب می‌شوند که البته همه آن‌ها به شرط آزمون می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

او اعلام کرد: کلاس‌ گفتار‌هایی در برنامه‌های خانه عروسکی با رویکرد ادبیات کهن از جمله شاعران بزرگی همچون فردوسی و عطار گنجانده شده است. به این ترتیب که در روزهای انتهایی هر ماه نشست‌هایی با حضور اساتید حوزه‌های مختلف مانند دکتر کوپال، دکتر جلالی‌پور و… برگزار می‌شود. در اولین نشست این کلاس گفتارها که اردیبهشت برپا خواهد شد، علیرضا نادری در مراسم افتتاحیه سخنرانی با موضوع «نوشتن، نو نوشتن است» خواهد داشت.

جزئیات این کارگاه‌های بهاره و اخبار مرتبط در سایت «تهران مبارک» به آدرس اینترنتی www.tehranmobarak.com درج می‌شود.

گفتنی است طبق گفته حجازی‌فر در روزهای اخیر، علی منتظری،‌ مدیر کل سابق تئاتر هم از خانه عروسکی بازدید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *