در مصاحبه اختصاصی با تئاترفستیوال؛

احمد صمیمی : پولی که صندوق حمایت از هنرمندان می دهد دردی را دوا نمیکند! 


نمایش خیابانی” pov  ” به نویسندگی هما پارسایی و کارگردانی احمد صمیمی در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این نمایش داشته است که می توانید در ادامه بخوانید :

مریم اقدمی – تئاتر فستیوال : احمد صمیمی درباره سوژه نمایش خیابانی” pov  ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : موضوع نمایش خیابانی” pov ”  اگر خبرها را هم شنیده باشید درباره ماشین خوابی است و عده ای در آپارتمان هم نمی توانند زندگی کنند و با این اوج قیمت ها ، مجبور هستند ماشین کرایه کنند و در آن بخوابند .

موضوع مورد بحث در این نمایش آن شرایط سختی است که ناخودآگاه برای آن فرد متخصص به وجود آمده و مشکلات اجتماعی که درگیر آن هستند و سعی کردم با توجه به خود سوژه من از خود ماشین استفاده کنم.

احمد صمیمی با بیان اینکه کرونا کاری کرد که اول و آخر تئاتر تمام شد ، درباره آسیب های شیوع این بیماری توضیح داد : شرایط به گونه ای بود که همه جا باز بود و همه شغل ها کار می کردند اما به سالن تئاتر که می رسید تعطیل اعلام می شد ! از سوی دیگر صندوق هنرمندان یک میلیون تومان می دهد که اصلا دردی دوا نمی کند . وقتی درآمد ما از این راه باشد ، باید مثل بقیه ، بیمه باشیم تا اگر تعطیل شود ، ما هم بتوانیم ماهانه زندگی مان را پشت سر بگذاریم .

او همچنین ادامه داد : وقتی کرونا اتفاق افتاد ما باید چه کار می کردیم ؟ نه شغل دومی داشتیم و نه چیزی . پس اصلا راجع به آن فکر نشده است و آن را رها کرده اند .

حالا چند جشنواره هم برگزار شده است و متاسفانه تئاتر دغدغه مسئولین نیست در حالی که فرهنگ می تواند تاثیری روی مردم بگذارد که باور کردنی نیست .

کارگردان نمایش “pov” درباره تاثیر شیوع امیکرون بر اجراهای چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت : این ویروس بر نمایش های محیطی نسبت به اینکه مردم می آیند و خودشان می ایستند و تماشا می کنند تاثیر آنچنانی نداشت ولی اطراف محیط مجموعه تئاتر شهر همیشه بسیار شلوغ است و با اینکه گفته شد شیوع این بیماری دوباره اوج گرفته است ، اما همه به صورت عادی روزمرگی شان را میگذارند اما تعداد تماشاگر در سالن ها محدود شد چون محیط آن بسته بود . ولی در محیط باز خطر کمتر است و به خاطر همین تاثیر آنچنانی نداشت.

احمد صمیمی در پایان اضافه کرد : خبر رسانی و اطلاع رسانی جشنواره ی امسال مثل همیشه نبود و آن حال و هوایی که باید باشد را ما نمی بینیم و این میتواند به خاطر درگیری با کرونا باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *