در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال؛

احمد نیک قلب: مترو ولیعصر برای اجرای تئاتر خیابانی مکان مناسبی نیست


نمایش خیابانی “سایلنت” به نویسندگی محمد جعفری لفوت و کارگردانی احمد نیک قلب یکی از نمایش هایی است که در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شد. به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید:

تئاتر فستیوال

احمد نیک قلب در مورد ایده شکل گیری نمایش “سایلنت” گفت: این نمایش بر اساس طرحی دو خطی از آقای محمد جعفری لفوت شکل گرفت . من آن متن را بازنویسی کردم و به آن فرم داستانی دادم و به شیوه خاصی به اجرا درآوردم . این شیوه خیلی کم در ایران اجرا شده است و شاید بتوانم بگویم که تا به حال در ایران نمایشی به این سبک اجرا نشده بود .

او در مورد شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد: ما در این شیوه اجرایی یک موسیقی زنده داشتیم . یعنی سه نفر موسیقی زنده اجرا می کردند که شامل ضرب، سازدهنی و بیت باکس بود . هزینه زیادی نیز برای موسیقی پلی بک انجام داده بودیم . تمامی داستان نمایشی ما بر روی موسیقی پلی بک می گذشت یعنی تمامی حرکات ، قدم زدن و حرکات سر با موسیقی پلی بک بود .

کارگردان نمایش “سایلنت” در مورد تمرینات مربوط به این نمایش نیز گفت: ما یک بار این نمایش را در جشنواره شهروند لاهیجان اجرا کردیم که در آن جشنواره جایزه نویسندگی و موسیقی را گرفتیم. بعد از آن نمایش را برای جشنواره تئاتر فجر فرستادیم و کار قبول شد و حدودا یک ماه تمرین داشتیم .

او همچنین در مورد بازخورد مخاطبان گفت: از بازخورد تماشاچیان راضی بودم فقط به نظرم مکان مترو ولیعصر برای اجرای تئاتر خیابانی مکان مناسبی نیست. اگر در آنجا اجرا نداشتیم ، از اجرای جشنواره خیلی راضی بودم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *