امیر مشهدی عباس: جشنواره باعث شده تئاتر خیابانی جدی‌تر دیده شود


داور بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: سطح کیفی آثار خیابانی نسبت به سال‌های قبل ارتقاء یافته و برگزاری مستمر جشنواره در این زمینه تاثیرگذار است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیر مشهدی عباس با بیان اینکه تئاتر خیابانی در جشنواره نسبت به سالهای قبل ارتقاء کیفی داشته است، اظهار کرد: با وجود پیشرفت کارها، هنوز تا ایده‌آل فاصله وجود دارد و باید روند پیشرفت نمایش‌ها حرفه‌ا‌ی‌تر و سریع‌تر باشد اما در مجموع در دوره بیست و ششم، آثار راضی‌کننده است.

او با اشاره به اینکه جشنواره باعث شده تئاتر خیابانی جدی‌تر دیده شود، خاطرنشان کرد: وجود رقابت در جشنواره، به گروه‌ها انگیزه می‌دهد که تلاش کنند تا حضور داشته باشند و دیده شوند و جشنواره می‌تواند دستمایه‌ای باشد که در سالهای بعد آثار خوبی داشته باشیم.

این داور بخش خیابانی تأکید کرد: باید معیارهای تولید نمایش مشخص باشد و جشنواره می‌تواند تعیین‌کننده معیارها باشد.

او با بیان اینکه در طول سال چندان به تئاتر خیابانی پرداخته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نمایش‌های خیابانی بیشتر به صورت سفارشی تولید می‌شوند و باید جایگاه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

مشهدی‌عباس با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی برای کودکان و نوجوانان باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد، گفت: تئاتر خیابانی کودکان و نوجوانان نیاز به خلاقیت‌های کودکانه، تصویرسازی‌های بهتر، رنگ‌های متفاوت‌تر دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم در این زمینه استانداردها برای گروه‌ها مشخص شود.

او همچنین تصریح کرد: باید به جشنواره نگاه کارشناسی داشت و برنامه‌ها را در بخش‌های مختلف به صورت تخصصی برگزار کرد و این امر به سیاست گذاری کلان نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *