در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

ایرینا بویکو : “شازده کوچولو” درباره زندگی است


نمایش “شازده کوچولو” به کارگردانی ایرینا بویکو از یونان یکی از نمایش هایی است که در بخش بین الملل بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوایند :

تئاتر فستیوال

مینا محمدی – تئاتر فستیوال : در رابطه با متن نمایش “شازده کوچولو” اثر آنتوان دوسنت اگزوپری توضیح بدهید . این متن چه ویژگی هایی دارد که در همه جای دنیا اجرا می شود و هنوز بعد از این همه سال مخاطب خود را دارد ؟

داستان در رابطه با شخصیتی است که در صحرا بدون آب و غذا زندگی می کند و شاید این ویژگی آن باشد که همه جا معروف است . این نمایش برای کودکان است و بچه ها نیز با قلب خود آن را احساس و درک می کنند . این نمایشنامه در رابطه با زندگی است .

در رابطه با تکنیک های متفاوتی که در “شازده کوچولو” از آن استفاده کردید و اینکه تصمیم گرفتید این نمایش را بدون دیالوگ اجرا کنید ، توضیح دهید .

از تکنیک میز شنی استفاده کردیم ، شن نشان زندگی و همچنین دریا و خورشید است . مخاطب به راحتی می تواند هم تصویر را ببیند و هم کاری که روی صحنه با شن انجام می شود .

در اجرا از عروسک های متفاوتی و تکنینک سایه استفاده کرده اید ، در این رابطه توضیح دهید .

وقتی “شازده کوچولو” از سیاره خود می رود مانند سایه از خود یک نشانی در تمام آن سیاره باقی می گذارد .

در یونان هم “شازده کوچولو” را اجرا کرده اید ؟ بازخورد مخاطبان چطور بود ؟

بله ، واکنش مردم یونان هم مانند مردم ایران خیلی خوب بود و بازخورد خوبی داشتیم .

چگونه با جشنواره تئاتر کودک نوجوان همدان آشنا شدید ؟

من برای اولین بار است که در ایران هستم و ایران خیلی زیباست و خیلی خوشحالم که در این جشنواره شرکت کرده ام . ما از طرف سازمان بین الملی تئاتر کودک و نوجوان یونان یک اجرای بین المللی داشتیم و از آنجا برایمان دعوتنامه آمد .

اجرایتان در جشنواره چطور بود ؟ آیا از لحاظ تکنیکی و اجرایی مشکلی داشتید ؟

خیر . در این جشنواره با گروه های خوبی آشنا شدیم همچنین مردمان خوبی را دیدیم و بسیار خوشحال هستم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *