پاو پالاسیوس پزولو :”تماشاگران ایرانی را مشتاق و گرم دیدم”


نمایش «خانه ای در آسیا» به کارگردانی اگروپاسیون سنور سرانو ، کاری از کشور اسپانیا که در بخش مسابقه بین الملل سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد ، در چهار نوبت در تالار حافظ به روی صحنه رفت . این گروه در ماه جولای با جلوه های ویژه ی جدید اولین اجرای خود را در بارسلونا به روی صحنه خواهد برد. به بهانه ی حضور این نمایش در جشنواره تئاتر فجر خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با پاو پالاسیوس پزولو دستیار کارگردان نمایش «خانه ای در آسیا» داشته که می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

آسمان نصیری – تئاتر فستیوال : پاو پالاسیوس پزولو دستیار کارگردان نمایش «خانه ای در آسیا» در رابطه با اجرای این نمایش گفت : ” کاری که ما انجام می دهیم تئاتر بدون بازیگر است . به این صورت که از یکسری شکل ها و ماکت ها که ابعاد کوچکی دارند استفاده می کنیم، و سپس از آن ها فیلم برداری می کنیم و فیلم را روی پرده ی بزرگتر انعکاس می دهیم و بعد آن را با یکسری تصاویر که از قبل ضبط کرده ایم، میکس می کنیم و در نهایت کاری را به حالت سینمایی به عنوان تئاتر اجرا می کنیم .”

پزولو در ارتباط با شیوه اجرایی گروه نمایش «خانه ای در آسیا»  گفت : “ما کمپانی نیستیم که یک کارگردان ثابت ، نویسنده و بازیگر داشته باشیم و همه چیز به حالت ثابت و مشخص اجرا شود بلکه ما به صورت گروهی با هم کار می کنیم و یک تیم هستیم که هر کسی ایده های خودش را مطرح می کند و هر کس در هر زمینه ای که مهارت بیشتری داشته باشد مثلا در دراماتورژی یا تصویربرداری و… آن کار را بدست می گیرد . “

وی با در رابطه با نام حرفه ای این شیوه اجرایی توضیح داد : ” ما دوست نداریم بر آن اسمی بگذاریم ، این کار برای ما فقط یک تئاتر است . اما از دید اساتید بزرگ به آن تئاتر کوچک یا میکرو تئاتر (micro theater) گفته می شود. در حال این شیوه اجرایی در اروپا توسط گروه های هنری دیگری هم انجام می شود اما ما در این شیوه در مقایسه با سایر گروه ها موفقیت های قابل توجهی کسب کرده ایم و در این زمینه ماهر هستیم .”

این دستیار کارگردان با اشاره به حضور این نمایش در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت : «خانه ای در آسیا» اولین اجرای خود را در سال ۲۰۱۴ به روی صحنه برد و پس از آن در کشورهای مختلف ، حدود ۲۴ کشور  مثل چین، اکراین، اندونزی، برزیل، شیلی، آرژانتین و … اجرا داشت و به همین ترتیب در این دوره هم به کشور ایران آمدیم تا این نمایش را در این کشور به روی صحنه ببریم .

وی در پایان  مخاطبان  ایرانی را تماشاگرانی مشتاق معرفی کرد و گفت : ما در این اجرا تماشاگران مشتاقی را دیدیم که از دیدن یک کار جدید بسیار غافلگیر شده بودند ولی از طرفی هم می دیدیم که بعضی به خاطر مقایسه ای که بین «بن لادن» و «جولیانمور» انجام داده بودیم عصبانی شدند . ولی در کل فضای گرمی بود و با توجه به همه ی مشکلات و سختی هایی که برای اجرا متحمل می شویم ولی با دیدن عکس العمل مخاطب خیالمان راحت می شود که در برقراری ارتباط موفق بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *