سیمین شاکری : میکائیل شهرستانی همان جدیت یک کار حرفه ای را در کار آموزشگاهی دارد


در نمایش “پدر” که نوشته ی اگوست استریندبرگ و کارگردانی میکائیل شهرستانی است ، سیمین شاکری نقش لورا را بازی می کند . شاکری که از شاگردان میکائیل شهرستانی است  و نخستین تجربه ی بازیگری خود را با نمایش “پدر” پشت سر می گذارد ، از ویژگی های نقشش و تجربه ی کار با میکائیل شهرستانی به خبرنگار تئاتر فستیوال می گوید .

تئاتر فستیوال

سیمین شاکری در مورد پرسوناژ لورا در نمایش “پدر” گفت : لورا زنی است که به دنبال قدرت طلبی است و در دیالوگ هایش هم مدام از قدرت حرف میزند . در این بخشی که ما از زندگی لورا و سرهنگ می بینیم ، فرزندشان بهانه ای شده تا قدرت طلبی خود را به سرهنگ نشان دهد .

او درباره چگونگی نزدیک شدن به این پرسوناژ توضیح داد : با توجه به راهنمایی های استاد شهرستانی و توضیحاتی که در جز به جز دیالوگ ها و چگونگی نحوه بیان آن ها دادند و با تمرین و اتودهای مختلف به اجرای نهایی رسیدیم . قرار بود لورا زنی باشد که خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد ، احساسی تصمیم نمی گیرد ، زنی منطقی است که برای بدست آوردن چیزی که می خواهد حتی به کارهایی که ممکن است درست هم نباشد متوسل می شود . امیدوارم به نتیجه مطلوب رسیده باشیم .

شاکری در مورد اولین تجربه ی بازیگری خود و ادامه دادن این حرفه گفت : تجربه خوب و سختی بود ، چون آقای شهرستانی حتی از یک نکته کوچک هم نمی گذرند .  در کار کردن با استاد باید بتوانید به آن سطحی که ایشان مد نظرشان است ، برسید و بدست آوردن آن سطح بسیار سخت است . اما من از این فرصتی که داشتم خوشحال هستم و اگر خدا بخواهد حتما ادامه می دهم . حال باید صبر کنم و ببینم دوستانی که آمدند و کار را دیدند چه بازخوردی داشته و نظرشان چیست .

بازیگر پرسوناز لورا در مورد تجربه ی کار با میکائیل شهرستانی گفت : ایشان استاد مسلم بازیگری هستند و در کار جدیتی باورنکردنی داشتند . ایشان همان جدیت را که در کارهای حرفه ای خود دارند برای ما که این نمایش ، کار پایانی یک دوره آموزشی بود را نیز داشتند . خیلی تجربه شیرینی بود چون این جدیت باعث میشد که خودمان را محک بزنیم و ببینیم که در چه سطحی قرار داریم . تنها چیزی که می توانم در رابطه با همکاری با استاد شهرستانی بگویم ، یک جدیت باورنکردنی و در عین حال مهربانی و در جای درست و به موقع ما را تشویق کردن ، است .

او در مورد استقبال تماشاگران از این نمایش به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : خدا را شکر استقبال خوب بود . نظر مخاطبین راجع به نقش من بد نبوده ولی لازم است منتظر باشم و نظرات بیشتری را بشنوم به این خاطر که این کار تجربه اول من است و خیلی ها می خواهند انگیزه دهند ولی اگر واقع بینانه نگاه کنم باید منتظر باشم و ببینم نظر منتقدین چیست . ولی در مجموع خوب بود و امیدوارم باز هم تکرار شود .

سیمین شاکری در پایان با تشکر از میکائیل شهرستانی  به خاطر وقتی که برای جوانان می گذارد و زحمتی که می کشد ، گفت : آقای شهرستانی تمام حساسیت هایی که برای یک کار حرفه ای دارند ، برای یک  کار پایان دوره هم آن حساسیت ها را به خرج می دهند تا یک اثر خوب به روی صحنه رود و این فرصتی برای دیده شدن ماست . من از ایشان بسیار تشکر می کنم و امیدوارم سلامت باشند و ما بتوانیم زحمات ایشان را جبران کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *