کارگردان نمایش "چه کسی سهراب را کشت؟" مطرح کرد

شهرام کرمی: تلاشم به روی صحنه بردن یک تئاتر اندیشه محور بدون ستاره های سینما بود.


 نویسنده و کارگردان نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» معتقد است عوامل اجرایی این اثر نمایشی کوشیده اند تا به دور از هیاهوهای تبلیغاتی بی مورد، تئاتر اندیشه محوری را به مخاطب ارائه دهند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، شهرام کرمی نویسنده و کارگردان نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، درباره واکنش تماشاگران نسبت به محتوای این اثر نمایشی توضیح داد: یکی از نکات مهمی که طی روزهای اخیر به شدت مورد توجهم قرار گرفته واکنش بسیار خوبی است که تماشاگران نسبت به این نمایش داشته اند. به هر حال سبک تئاتری که من به آن علاقه دارم تئاتر اندیشه محور است که به طور طبیعی هر تماشاگری آن را نمی پسندد اما این باعث خوشحالی من است که چنین محتوایی تا به امروز با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده و از آن استقبال می کنند.

وی ادامه داد: قطعا تعدادی از تماشاگران وجود دارند که ممکن است با این اثر ارتباط برقرار نکنند و من برای آنها چه در این نمایش و چه در آثار قبلی ام احترام قائلم، اما جای خوشحالی دارد که همین تعدادی که تاکنون به تماشای نمایش «چه کسی سهراب را کشت ؟» نشسته اند، با رضایت تالار قشقایی را ترک کرده  و انرژی مثبتی را به من و گروه اجرایی منتقل می کنند که هیچگاه آن را فراموش نخواهم کرد.

کارگردان نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: به عنوان کسی که در این سال ها تلاش کرده آثار اندیشه محوری را روی صحنه ببرد، همواره به حضور ژانرهای مختلف در تئاتر اعتقاد داشته و دارم و بر این باورم همه گونه های تئاتری حتی تئاترهای عامه پسند نیز باید در جریان فعالیت های تئاتری کشور وجود داشته باشند. اما برای من مهم این است که در ارائه و عرضه این گونه ها افراطی صورت نگیرد. موضوعی که متاسفانه در تئاتر کشورمان محسوس است و ما شاهد اجرای آثاری هستیم که در برخی از گونه های آن رویکردهای اغراق آمیزی وجود دارد و موجب می شود که تئاتر دارای تفکر از اذهان مخاطبان دور بماند.

کرمی عنوان کرد: بازیگران نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» ستارگان سینما نیستند، آنها بدون تردید در ردیف ستارگان تئاتر ایران هستند که من با حضور آنها مفتخر به تولید نمایشی هستم که شوآف نیست و هدفش ارائه اندیشه و تفکری است که لازمه تئاتر است. ما حتی برای این نمایش تابلوهای تبلیغاتی ویژه ای هم نداریم اما بسیار خوشحالیم که بدون هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی شاهد استقبال تماشاگران هستیم.

نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی و بازی بهرام شاه‌محمدلو، رویا افشار، فرید قبادی، سروش طاهری، حسین پورکریمی، آبان حسین‌ آبادی هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۹ به مدت زمان ۸۵ دقیقه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

يک نظر ثبت شده است .

  1. مهدی گفت:

    نمایش خوب و تاثیرگذاری از آب در اومده . خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *