در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

شیوا رضایی : دانشجویان به سمت جشنواره نمایش های آیینی متمایل شده اند


نمایش “قصه باغ زالزالک” نوشته داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی شیوا رضایی یکی از نمایش هایی است که نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در تالار کوچک تئاتر محراب به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

شیوا رضایی با اشاره به اینکه نمایش “قصه باغ زالزالک” پایان نامه او محسوب می شود ، در این رابطه گفت : پایان نامه من در مورد شیوه ها و شگردهای نمایش تخت حوضی در آثار اجرایی داوود فتحعلی بیگی است . بازیگران نمایش همگی دانشجوی بازیگری هستند و حدود ۳ماه برای این نمایش تمرین داشتیم .

او ادامه داد : سومین دوره است که در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی شرکت می کنم . سال ۹۶ در دوره هجدهم نمایش “راز عروسک” را در جشنواره داشتم و سال ۹۴ نمایش “گوژپشت شهرزاد” را که یکی از قصه های هزار و یک شب است در این جشنواره اجرا کردم .

کارگردان “قصه باغ زالزالک” در پاسخ به اینکه به چه دلیل در میان آثار داوود فتحعلی بیگی ، این نمایشنامه را برای اجرا انتخاب کرده است ، توضیح داد : این نمایشنامه با روزگار ما مناسب تر است و آن را انتخاب کردم تا بتوانم دغدغه هایی که وجود دارد را به روی صحنه بیاورم . امیدوارم توانسته باشم که پیامم را رسانده باشم .

رضایی در مورد افزایش تمایل دانشجویان به سمت نمایش های ایرانی ، گفت : من جزو کسانی بودم که نمایش های کلاسیک اجرا می کردم اما از وقتی با نمایش ایرانی آشنا شدم ، علاقه ام به نمایش ایرانی خیلی بیشتر شده است . من نقالی هم می کنم که در جشنواره نقالی “یوسف و زلیخا” را دارم که آن را هم در کاشان اجرا کردم و هم در قهوه خانه نمایش های ایرانی . اطراف خودم می بینم که بچه ها و حتی دانشجوها به سمت این جشنواره متمایل شده اند . سال های قبل دانشجویان زیادی را نمی دیدم که در بخش دانشجویی جشنواره شرکت کنند ، بیشتر اساتید بودند چون این بخش هم مخصوص اساتید است وهم دانشجوها ، اما امسال دیدم که خیلی از دانشجوها ، مخصوصا دانشگاه هنر و معماری در جشنواره نمایش دارند  .

این کارگردان تئاتر در مورد کیفیت برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت : خدا را شکر خوب است مخصوصا کاشان که رفتیم خیلی خوب بود ، اینجا هم خوب است ولی هر سال ما با روند نبودن سالن روبرو هستیم و سالن هایی در اختیار ما قرار می گیرد که امکانات کمی دارند . امیدوارم سال های بعد این اتفاق نیافتد و ما بتوانیم با امکانات خیلی بهتر و در سالن های خیلی بهتری اجرا برویم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *