در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال؛

فرید قبادی : در “برگشتن” بیشترین تمرکزم را بر روی میمیک و صدا گذاشتم


فرید قبادی بازیگر تئاتر در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر با دو نمایش ” برگشتن ” و “مارلون براندو ” به عنوان بازیگر حضور دارد ، به بهانه اجرای نمایش “برگشتن” خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با این هنرمند در رابطه با نقشی که در این نمایش بر عهده دارد و سختی های بازی در این نمایش انجام داده است که درادامه می توانید آن را بخوانید :

فرید قبادی در رابطه با نقش خود در نمایش ” برگشتن ” توضیح داد : نمایش “برگشتن” شرایط خاصی برای اجرا داشت . متن نوشته خیرالله تقیانی پور بود و در طول تمرینات پرداخت هایی روی آن انجام شد و به این شکل اجرایی درآمد . اسم کاراکتری که من نقش آن را بازی می کنم ، عماد است . او شخصی است که از شرایط حاکم بر مناطق جنگ زده خسته است و می خواهد کاری انجام دهد . او جزو افراد عمل گرا است و تصمیم دارد که تحولی در منطقه ایجاد کند . ولی یک سری از افراد متحجر که همیشه حضور دارند ، جلوی او می ایستند . به نظر من این کاراکتر ، شخصی پیشرو و به روز است و قصدش تحول است . من این کاراکتر را دوست داشتم .

این بازیگر در پاسخ به این سوال که برای نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن تماشاگر با کاراکتر عماد چه کاری انجام دادید ، توضیح داد : بازی در این نمایش برای من چالش بسیار جذابی بود . وقتی از بازیگر بدنش را بگیرید قاعدتا حال او بد می شود . چون از بدنش در حین اجرا استفاده می کند . زمانی که من متوجه شدم شیوه اجرایی اینگونه است ، این اتفاق برای من هم افتاد ولی به این موضوع به صورت یک چالش نگاه کردم و به این فکر کردم که حال برای اجرای این نقش چه کار می توانم انجام دهم . به همین دلیل بیشترین تمرکز را بر روی میمیک و صدا گذاشتم و سعی کردم خیلی حس و حالم را که نمی توانم با زبان بدن نشان دهم ، با میمیک این اتفاق بیافتد . تجربه خیلی جالبی بود . من مانند تمامی بازیگران دوست دارم اجراهای سخت را تجربه کنم و این کار هم برای یک بازیگر به نظر من واقعا کار خیلی سختی بود .چون میزانسن های خطی و خشک خط کشی شده داشت ولی در تضاد آن متن خیلی احساسی بود و در عین حال تقابل این دو خیلی جذاب و خوب بود .

فرید قبادی بازخورد مخاطبان این نمایش را به سه دسته تقسیم کرد و در این باره توضیح داد : بازخورد مخاطبان اتفاق جالبی بود . برخی از تماشاگران کار را دوست داشتند ، پس از اجرا از آن تعریف می کردند . ولی این نمایش طبق سلیقه بخشی دیگر از تماشاگران نبود . اما بخش سومی از تماشاگران بودند که در رابطه با اجرا تعریف و یا نقد ضعیفی شنیده بودند ولی وقتی نمایش را دیدند ، از  تماشای آن حالشان خوب شد . لذت بردند و گفتند خوب شد که آمدیم چون توصیه شده بود که این نمایش ِ چشم گیری نیست . این دسته سوم برای من خیلی جالب بودند . به این دلیل که توانستیم آنها را راضی نگه داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *