در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال؛

میلاد حسین زاده : “ارزش نداره” معضلاتی که درد دل تماشاگر است را نشان می دهد


نمایش خیابانی “ارزش نداره” به نویسندگی محمدرضا جعفری لفوت و کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه در چهلمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این نمایش انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

میلاد حسین زاده ، کارگردان نمایش خیابانی”ارزش نداره” درباره سوژه این نمایش به خبرنگار تئاترفستیوال گفت : نمایش “ارزش نداره” بر اساس اتود جلو می‌رود ، به این معنا که ما یک گروه نمایشی هستیم که در جشنواره تئاتر فجر حضور داریم و با گرفتن ایده اجرایی از تماشاگر نمایش را جلو می‌بریم و در مورد معضلاتی که درد دل امروز تماشاگرانمان است؛ از جمله کرونا ، واکسینه نشدن مردم یا دیر واکسینه شدن مردم و یا معضل کمبود آب که امروزه کل ایران درگیر آن است ، اجرا می‌کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه با همه گیری سویه جدید کرونا و شیوع اُمیکرون ، در تمریناتمان دچار معضل بوده ایم ، در این خصوص توضیح داد : ما به خاطر این که در جشنواره حاضر شویم و می دانستیم که از ما تست گرفته می شود ، تا هفته آخر هیچ کدام از اعضای دو گروه جایی نرفتند و باید در خانه می‌ماندند که در صحت و سلامت به جشنواره بیاییم و بتوانیم نمایش را اجرا کنیم و این باعث شد که تمریناتمان ضربه بخورد . خیلی وقت ها نمی توانستیم تمرین کنیم . برای سالن اجرا و مکان تمرین ، دچار مشکل بودیم و این در دوران کرونا بیشتر هم بود!

او در مورد وضعیت تئاتر خیابانی آستانه اشرفیه گفت : آستانه اشرفیه یک گروه فعال و ثبت شده تئاتری دارد . البته هنرمندان زیادی تئاتر کار می‌کنند ولی « گروه تئاتر تی تی » است که از این شهر آمده است . امسال ما با دو اثر در جشنواره تئاتر فجر حاضر بودیم ، فعال هستیم و کار می‌کنیم . فکر کنم ما جزء نفراتی هستیم که در کل استان گیلان و نه فقط شهر خودمان اجرا می‌رویم .

حسین زاده درباره نحوه همکاری خود با جعفری لفوت که در دو نمایش خیابانی ” ارزش نداره ” و ”  هلونه”  از آستانه اشرفیه ، که یکی به کارگردانی او و نویسندگی جعفری لفوت و دیگری به نویسندگی حسین زاده و کارگردانی لفوت است ، توضیح داد : ما سال ها است که با هم کار می‌کنیم و کل این گروه به این صورت است . همیشه اعضای گروه موسیقی ما هم دیالوگ می‌گویند که در اجرا تاثیرگذار است . همه چیز بر اساس اتود پیش می رود و اگر اجرایی از گروه ما به مرحله اجرا می‌رسد و دیده می‌شود و تماشاگر می‌پسندد تلاش کل گروه اجرایی است . طراح صحنه ، موسیقی و بازیگر نمایش باید خوب باشد ، باید همه مجموعه خوب باشد تا کارگردانی کار دیده شود ‌. یعنی گروه ، گروه همراهی است . نه فقط نویسندگی و کارگردانی ، که مشترک هستیم بلکه بازیگران و موسیقی ما هم مشترک هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *