در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

نوشین فرهادی : “به دنبال فلک” یک قصه قدیمی در قالب تئاتر عروسکی اشیاء است .


نمایش “به دنبال فلک” به کارگردانی نوشین فرهادی از استان چهارمحال و بختیاری یکی از نمایش هایی است که در بخش دانش آموزی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه رفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

نازنین محب اهری- تئاتر فستیوال : نوشین فرهادی کارگردان نمایش عروسکی “به دنبال فلک” در مورد تکنیک استفاده شده در این نمایش گفت : تکنیک این نمایش top table است و سعی کرده ایم از روش عروسک های اشیاء استفاده کنیم . عروسک های اشیاء عروسک هایی هستند که بیشتر در فرانسه ، این نوع سبک و تکنیک را می بینیم .

او در این رابطه توضیح داد : به خاطر داستان این نمایش که یکی از داستان های قدیمی ایرانی است و در سرزمین خودمان شکل گرفته و کار شده ، این متن را انتخاب کردیم و از روش اشیاء به این دلیل استفاده کردیم ، چون می خواستیم در کنار یک متن قدیمی که شاید بارها آن را به تصویر دیده ایم و نمایش های زیادی از این قصه کار شده ، تصاویر و فرم های جدیدی از آن را در قالب تئاتر عروسکی اشیاء ارائه کرده باشیم .

فرهادی با بیان اینکه “به دنبال فلک” نمایشی برای گروه دانش آموزی است ، گفت : در واقع این نمایش را برای جشنواره ی دانش آموزی آماده کرده بودیم که در سطح کشور توانست رتبه ی سوم را به خودش اختصاص دهد و بعد از جشنواره ی دانش آموزی برای اجرا در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک دعوت شدیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *