مصطفی عبداللهی : خوشبختانه ماجرای سالن اجرای نمایشم ، ختم به خیر شد


نمایش ” در اعماق گورکی ” به نویسندگی ماکسیم گورکی و کارگردانی مصطفی عبداللهی در بخش میهمان صحنه ای جشنواره  سی و سوم تئاتر فجر ، به روی صحنه می رود. این نمایش که در ابتدا قرار بود در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شود ، حالا در سالن ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد. در ادامه مصاحبه کوتاهمان را با مصطفی عبداللهی ، کارگردان این نمایش را با تئاتر فستیوال بخوانید:

تئاتر فستیوال

اجرای نمایش در اعماق گورکی در چه مرحله ای قرار دارد؟

ما در مراحل پایانی تمرین نمایشمان هستیم و روتوش پایانی کار را انجام می دهیم.

در اخبار خواندیم حواشی برای انتخاب سالن اجرای نمایش تان پیش آمده بود؟ در حال حاضر قرار است ، در کدام سالن ، نمایشتان را به روی صحنه ببرید؟

بله ، گویا ستاد جشنواره با مضیقه هایی روبه روست ، از جمله ، تعداد نمایش های شرکت کننده در آن بسیار زیاد است. خوشبختانه این ماجرا ختم به خیر شد و ما در یکی از سالن های تماشاخانه ی ایرانشهر اجرا می کنیم. این سالنی ست که بیشتر مد نظر ماست . چون طراحی دکور و میزانسن ، از ابتدا برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر در نظر گرفته شده بود.  و دکور در ابعاد آن سالن طراحی شد. حالا هم ، میزانسن و دکور با یک تغییرات جزئی برای صحنه سالن استاد ناظرزاده کرمانی که صحنه ی بزرگی دارد ، هماهنگی می شود .

نظر شما در رابطه با بخش میهمان صحنه ای جشنواره فجر امسال که نمایش شما قرار است در آن بخش به روی صحنه رود چیست؟

برای من حضور در کدام بخش جشنواره ، فرقی نمی کند . مهم این است که شما کارتان را ارائه دهید و مورد قضاوت و تبادل نظر قرار بگیرد و دیده شود . و حضور در جشنواره یک مفری بشود که کار را به اجرای عمومی کشاند . این موضوع برای من بیشتر اهمیت دارد. اگر در جشنواره هم دعوت شدیم خیلی خوب است . یک موقعیتی فراهم می شود که کار در جشنواره هم دیده شود و من از این موضوع خوشحال هم هستم .

مهم این است که کار خوب باشد و مردم از آن استقبال کنند و کار را ببینند . اگر در بخشی باشد که مردم آن  را ببینند فکر می کنم تاثیر آن مثبت است .

با خبر شدیم به خاطر بیماریتان دوباره مجبور شدید یک هفته در بیمارستان بستری شوید. پروسه درمانی تان در چه مرحله ای قرار دارد؟

متاسفانه من در اواسط تمرین این نمایش دوباره بیماری ام اوج گرفت چون قبل آن هم بیمار بودم و حالم چندان مساعد نبود . به هر حال این نمایش سنگین و پر پرسوناژی ست  و من هم شرایط جسمی مناسبی نداشتم . و این فشار می آورد. ما زمان زیادی هم برای تمرین نداشتیم. خوب همه این ها فشارهای جانبی دارد. بنابراین شرایط جسمی من به هم خورد و تحت تاثیر بسیاری از این مسائل قرار گرفت . من مجبور شدم چند روزی بستری شوم .

در حال حاضر  پزشکم اصرار دارد بیشتر در بیمارستان بمانم ، با این حال چون نزدیک به شروع جشنواره است ، به اصرار خودم مجبور شدم بیایم . هر روز از صبح تا عصر در بیمارستان پلاکت و خون تزریق می کنم و عصر ها سر کار می روم .

صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید.

از شما متشکرم. امیدوارم مردم بیایند و کارها را ببینند و راجع به کار قضاوت کنند . ما تئاتر و نمایش را فقط و فقط برای مردم کار می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *