معرفی داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر «مقاومت»


داوران بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» معرفی و منصوب شدند.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره، حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت طی احکامی جداگانه شهرام کرمی، مهرداد کورش‌نیا و علیرضا اوسیوند را به‌عنوان داوران نهایی بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر «مقاومت» معرفی و منصوب کرد.

شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی و همچنین دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تا کنون آثار مختلفی از این نویسنده و کارگردان منتشر و یا در مقام کارگردان توسط وی اجرا شده‌است. نمایشنامه‌های «شب تار کاهگل‌نشینان»، «دیوار»، «لطفا با مرگ من موافقت کنید»، «خانه خورشید»، «بلوط‌های تلخ»، «اتوبان سکوت»، «غریبه‌های همیشگی»، «شوراب و هشو»، «پوتین‌های عموبابا»، «مدریک»، «پوکه‌های برنجی»، «چه کسی سهراب را کشت؟»، «نامه‌های شرجی»، «خروس می‌خواند»، «مردی برای همیشه» و «شکار بزرگ شنبه» از مهم‌ترین آثاری نمایشی این هنرمند است که برخی از آنها در چندین جشنواره ملی و بین‌المللی برگزیده شده‌اند.

آخرین اثر این نویسنده و کارگردان با مضمون تئاتر «مقاومت»، نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان لب‌هایت برمی‌گشت»، مهرماه امسال توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس رونمایی و منتشر شد.

مهرداد کورش‌نیا فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۶ با سینمای جوان آغاز کرد و بعد از آن نویسندگی و کارگردانی بیش از ۱۰ اثر نمایشی را به عهده گرفت که نمایش پرمخاطب «آخرین نامه» در دهه نود از جمله آنها است. وی همچنین نویسندگی سریال‌های «ممنوعه»، «کرگدن»، «دیو و ماه‌پیشونی» را در شبکه خانگی و نیز فیلم‎های سینمایی «قصیده گاو سفید» و «بی آبان» را بر عهده داشته‌است. کورش‌نیا در حال حاضر به‌عنوان مدرس ادبیات نمایشی در دانشکده هنر و معماری مشغول به تدریس است.

علیرضا اوسیوند دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکده تربیت مدرس است که از دهه ۶۰ در رسانه ملی به‌عنوان بازیگر، دوبلور و تهیه‌کننده حضور داشته‌ است. «رعنا»، «بچه‌مهندس»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «آژانس دوستی»، «کتابفروشی هدهد»، «همسایه‌ها»، «ملکوت»، «آرام می‌گیریم» و «نابرده رنج» از جمله فعالیت‌های وی به‌عنوان بازیگر در حوزه سریال‌های تلویزیونی است.
وی همچنین در چندین فیلم سینمایی از جمله «پرنده‌باز»، «خرس»، «اخراجی‌ها»، «قاعده بازی» و «پایان‌نامه» به ایفای نقش پرداخته‌است.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» به‌صورت زنده و آنلاین با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ در تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *