هیئت‌مدیره جدید مبارک یونیما انتخاب شد


مجمع عمومی عادی مبارک یونیما -مرکز اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی -UNIMA- در ایران، پنجشنبه ۳۰ آذرماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در ابتدای این مراسم، دکتر «حمیدرضا اردلان» رئیس یونیمای ایران، گزارشی از فعالیت‌های هیئت‌مدیره مبارک یونیما ارائه کرد و در ادامه این نشست، گزارش بازرس این تشکیلات قرائت شد.
همچنین، در ادامه این مراسم، دفاتر استانی مبارک یونیما به ارائه گزارش عملکرد ۴ ساله خود پرداختند.
سپس رای گیری برای انتخاب هیئت‌مدیره جدید و بازرس با حضور مهدی حاجیان، نماینده اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان ناظر صورت پذیرفت و «اردشیر صالح پور»، «سلما محسنی اردهالی»، «فرناز بهزادی»، «مجید بوربور»، «رامین کهن»، «عباس خاندانی» و «فهیمه میرزاحسینی» به عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره جدید انتخاب شدند.
همچنین این مجمع، به «مهدی حبیبی» و «سهیلا باجلان»، به عنوان اعضای علی البدل هیئت‌مدیره و «کیوان اقبالی» به عنوان بازرس اصلی و «هومن روحتافی» به عنوان بازرس علی البدل رای داد.
پیمان شریعتی، رئیس مجموعه تئاتر شهر میزبان این مجمع بود.
در پایان این جلسه با حضور اعضای یونیما از سراسر ایران، جشن شب یلدا برگزار شد.
اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی (یونیما-UNIMA) سازمان غیر دولتی بین‌المللی است که اشخاصی که به توسعه هنر عروسکی کمک می‌کنند را با هدف استفاده از این هنر در راستای ارزش¬های انسانی مانند صلح و تفاهم متقابل بین‌مردم، صرف‌نظر از نژاد و گرایشهای مذهبی یا سیاسی و تفاوتهای فرهنگی و با احترام به حقوق بنیادین بشر، به‌گونه تعریف شده در اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد مورخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ میلادی (۱۹/۹/۱۳۲۷ هجری‌شمسی) از سراسر جهان گردهم می‌آورد.
مرکز ایرانی این اتحادیه با نام «مبارک یونیما» نزدیک به ۲۰ سال در ایران فعالیت می کرد تا اینکه قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ‌ایران در این اتحادیه با تصویب درجلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۷/۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای محترم نگهبان در تاریخ ۷/۸/۱۳۹۰ توسط ریاست محترم جمهور وقت ابلاغ شد.
همچنین، با نظر به طرح توسعه استراتژیک یونیما در ایران، اکنون یونیمای ایران به عنوان یکی از شاخص¬ترین مراکز ملی یونیما در جهان، صاحب دو کرسی (عضویت در کمیته اجرایی و ریاست کمیسیون میراث) جهانی در یونیماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *