“منهای دو” در نیاوران به صحنه می رود


نمایش «منهای ۲» نوشته “ساموئل بنشتریت” به کارگردانی “مهدی نعمتی” در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

 نمایش منهای 2

به گزارش تئاتر فستیوال، “مهدی نعمتی” درباره داستان نمایش و پیامی که برای مخاطب دارد، می‌گوید: نمایشنامه «منهای ۲» امیدی در دل خود دارد و پیامی را به مخاطب می‌دهد که باید تا آخرین لحظه عمر زندگی کرد و امیدوار بود.

وی با اشاره به کوتاه شدن مدت زمان نمایش «منهای ۲» می‌گوید: ما نمایشنامه را با بررسی‌هایی که در حدود دو ماه به طول انجامید، کوتاه‌تر کرده‌ایم. در نمایشنامه اصلی شخصیت‌های داستان پرداخت بیشتری دارند. ما در ویرایشی که داشته‌ایم مقدمات را کم و پرداخت شخصیت‌ها را فشرده کرده‌ایم.

 کارگردان نمایش «منهای ۲» می‌گوید: ما هیچ شخصیتی را حذف نکرده‌ایم. سعی ما بر این بوده که پیام اصلی نمایش، تم اصلی و کارکترها را حفظ کنیم. دیالوگ‌های فرعی را حذف کرده‌ایم و به دیالوگ‌های اصلی پرداخته‌ایم.

وی تاکید می‌کند: زمان اجرا در نمایشنامه اصلی ۱۲۰ دقیقه بوده و ما این زمان را به ۶۰ دقیقه رسانده‌ایم.

نمایش «منهای ۲» مربوط به دو پیرمرد است که در بیمارستان بستری شد‌ه‌اند. دکتر به آنهاخبر می‌دهد که یکی از آنهاسرطان کلیه و دیگری سرطان ریه دارد و به همین خاطر بیشتر از دو هفته زنده نمی‌مانند. آنها تصمیم به فرار ازبیمارستان می‌گیرند و …

آرش روستاییان ،پیمان محسنی،میثم محب‌الهی،روژیناابراهیمی،محمدحسین تفرشی،پرستوعلیزاده و ایلیاافشاری اصل از بازیگران این نمایش هستند.

نخستین اجرای نمایش «منهای ۲» از ۱۵ تیر آغاز و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد. این نمایش هر روز بجز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *