در گفت و گو با تئاتر فستیوال :

مهدی ارجمند : ظرافت ، تفکر و سختگیری استاد شهرستانی مثال زدنی است .


مهدی ارجمند از شاگردان میکائیل شهرستانی که در نماش های مختلفی به عنوان دستیار وی حضور داشته و در برخی به ایفای نقش پرداخته است ، در نمایش ” ملودی شهر بارانی ” نیز در سمت دستیار کارگردان و بازیگر حضور دارد . ارجمند طی گفت و گویی با خبرنگار تئاتر فستیوال از همکاری با میکائیل شهرستانی و چگونگی نزدیک شدن به پرسوناژ خود در این نمایش گفت که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

مهدی ارجمند در توضیح پرسوناژ خود در نمایش ” ملودی شهر بارانی ” و تمریناتی که برای نزدیک شدن به این نقش انجام داده است ، گفت : این نمایشنامه نشان از دو خانواده غنی و فقیر میباشد ، شخصیت سیروس و گیلان که فرزندان مسلم میباشند با سختی و مشقت بزرگ شده اند و امروز جایگاهی برای خود در جامعه پیدا کردند و این نشان از ایستادگی آنها میباشد ، بنده با توجه به اینکه دیر به گروه اضافه شدم با کمک و رهنمودهای استاد شهرستانی سعی کردم  خودم را به نقش نزدیک کنم . یکی از تمریناتی که بنده در این مدت انجام دادم تمرکز روی دیالوگ ها و حس های یک إنسان فقیر و پایین دست جامعه بود که در شب های اول چون سالیان زیادی از صحنه دور بودم برایم سخت و دشوار بود ولی با کمک استاد توانستم آن چیزی که مدنظر بود را تا حدودی پیدا کنم.

وی در مورد مدت زمان تمرینات اضافه کرد : دوستانم در گروه حدود هشت ماه تمرین کردند ولی بنده به دلیل اینکه در کإرهای دیگر استاد افتخار دستیاری هم داشته و دارم فکر کنم مجموعا بیست جلسه تمرین کردم ولی به صورت خصوصی مطالب زیادی را در خصوص نقش از استاد میپرسیدم و راهنمایی میگرفتم.

ارجمند از تجربه همکاری با میکاییل شهرستانی در مقام کارگردان و همچنین استاد خود گفت : میکاییل شهرستانی برای بنده فقط استاد نیست بلکه حسی که بین بنده و ایشان جاری است حس پدر و فرزند است ، بنده حدود ده سال است که افتخار همکاری با ایشان را دارم و در خیلی از کارها به عنوان دستیار کارگردان افتخار حضور داشتم و چیزی که بنده را پایبند کرده که همیشه در کنار استاد هستم ظرافت ، تفکر ، سختگیری ، وسواس به کار و… است که امروزه در خیلی از کارها نمیبینیم و افتخار میکنم هر روز چیزهای جدیدی می آموزم .

وی افزود : هیچ وقت فراموش نمیکنم روز أولی که خودم در سمت کارگردان کار کردم چقدر ضعف ها داشتم ولی آخرین کاری که خوانش کردم به عنوان بازیگر و کارگردان ، استاد شهرستانی واژه اَی به کار بردند که وظیفه أم را صد برابر سخت تَر کرد (به شاگردانم روی صحنه امشب افتخار کردم) این جمله استاد شاید به نظر خیلی ها فقط یک جمله بود اما زمانی که این مصاحبه چاپ شد تنم لرزید و فهمیدم دیگر اجازه خطا ندارم .

مهدی ارجمند در پایان در مورد آشنایی با آثار زنده یاد اکبر رادی استاد رادی گفت : یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان مملکت بودند و بنده هم از قبل نمایشنامه های ایشان را دنبال میکردم و افتخار مدیر صحنه بودن و یک نقش کوچک در نمایش ” هفت پرده ” که به کارگردانی استاد شهرستانی از هفت نمایشنامه استاد رادی بود را داشتم . ” ملودی شهربارانی ” را خوانده بودم و دوست داشتم اما امروز جزئی از وجودم شده ، به جز ” ملودی شهربارانی ” ، نمایشنامه ” شب بخیر جناب کنت ” و ” شب روی سنگ فرش خیس ” و ” آهنگ های شکلاتی ” مرا تحت تأثیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *