تعویق برگزاری جشنواره فجر استانی مازندران به دلیل درگذشت آیت‌الله رفسنجانی

آمل از ۲۳ دی‌ماه میزبان تئاتر فجر استانی خواهد بود


سحر مشرفی دبیر جشنواره تئاترفجراستانی مازندران از تعویق سه روزه در برگزاری این جشنواره به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبرداد.

%d8%b3%d8%ad%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d8%b1%d9%81%db%8c

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ایران تئاتر ، سحر مشرفی دبیر این دور از جشنواره در استان مازندران ، درباره تغییرات پیش‌آمده در برنامه فجر استانی مازندران گفت: «قرار بود امروز، ۲۰ دی‌ماه افتتاحیه جشنواره تئاترفجراستانی برگزار شود که به دلیل ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این برنامه با تعلیق برگزار می شود و از روز پنجشنبه ۲۳ دی تا ۲۵ دی‌ماه میزبان نمایش‌ها خواهیم بود».

او گفت: «یکی از نمایش‌ها به اسم «مولار» به کارگردانی محمد شاکری، به دلیل داشتن اجرای عموم در شهر بجنورد با توجه به تغییرات پیش‌آمده در برنامه‌ریزی‌های جشنواره فجر در استان مازندران، نمی‌تواند در این جشنواره حضورداشته باشد؛ بنابراین ما میزبان «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسرخاسب، «کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو» به کارگردانی رامین ریاضی و یک اثر دیگر که هنوز مشخص نیست دقیقاً کدام نمایش است، خواهیم بود».

مشرف در ادامه درباره تغییرات زیرساختی برای استقبال از جشنواره فجر، توضیح داد: «قرار بود فاز یک تئاتر شهر آمل همزمان با جشنواره تئاتر فجر افتتاح شود که این اتفاق نیفتاد. ما برای میزبانی از نمایش‌های شرکت‌کننده در فجر استانی، آمفی‌تئاتر امام خمینی را در نظر گرفتیم. این سالن تجهیزاتی داشت و ما سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم آن را مجهزتر کنیم. یک سالن بلک باکس برای ورک شاپ ها و یک سالن همایش هم آماده پذیرایی از مهمانان آماده هستند. البته در برنامه ورک شاپ ها تغییراتی ایجادشده. سعید ذهنی قرار بود ورکشاپ موسیقی درام را تدریس کند و ۲۲ دی‌ماه را با او هماهنگ کرده بودیم که نمی‌دانیم با توجه به تغییرات این ورک شاپ برگزار می‌شود یا نه؟ ورک شاپ یاسر خاسب تغییری نکرده و نشست‌های تخصصی و سایر برنامه‌های جانبی دیگر هم طبق روال قبل پیش می‌رود».

او درباره وضعیت تئاتر آمل گفت: «آمل همیشه در بخش‌های مختلف فجر نمایندگانی داشته و موفقیت‌هایی هم به دست آورده‌اند. فکر می‌کنم به این دلیل که اکثر مسئولان در شهر آمل جوان هستند، تعامل خوبی باهنرهای مختلف برقرار می‌کنند و به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند و می‌دانند که هنری مثل تئاترمی تواند چه تأثیرات فرهنگی عمیقی داشته باشد. تئاتر امروز در بین کالاهای فرهنگی مردم آمل جای خود را پیداکرده است و در طول سال بی‌وقفه اجراهای متعددی داریم».

مشرفی افزود: «به این دلیل که سلایق متعددی در بین مخاطبان تئاتر درآمل وجود دارد، برای ما مهم این بود که نمایش‌هایی به آمل بیاید که بتواند مردم را با تئاتر باکیفیت واقعی آشنا کند تا بتوانند با درک درست از تئاتر حرفه‌ای، مخاطب انواع مختلف تئاتر باشند. مهم‌ترین نکته این است که مخاطب غیر تئاتری، تئاتر را بشناسد و مخاطبش شود. تئاتر آمل اگر در این چند سال رشد کرده و بین مردم جاافتاده است، چند دلیل برایش وجود دارد؛ اول‌ازهمه اینکه تعداد تحصیل‌کردگان رشته تئاتر در آمل کم نیست، مردم تئاتر را شناخته‌اند و مسئولان حامی بوده‌اند. امیدوار هستیم با بهره‌برداری از تئاتر شهر آمل، شرایط بهتری در آینده داشته باشیم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *