تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، دبیر بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامی داشت ایثارگرانی که از جان خود برای این شهر گذشتند گفت: تاریخ برگزاری جشنواره امسال ۱۰ تیر ماه سال جاری خواهد بود و شهرهای خرمشهر و آبادان به مدت چهار روز میزبان گروه‌های راه یافته به جشنواره می‌شوند.

وی درباره میزان استقبال از جشنواره تئاتر فتح خرمشهر گفت: امسال تعداد ۱۸۶ طرح و نمایشنامه از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه رسیده است که اعلام نتایج و آثار راه یافته به جشنواره برای بخش خیابانی ۷ خرداد ماه و برای بخش صحنه ای ۱۰ خردادماه جاری خواهد بود.

قنواتی تصریح کرد: هیات های ارزیابی آثار در دو بخش خیابانی و صحنه ای مجموعه آثار رسیده به جشنواره را مورد ارزیابی کیفی قرار داده‌اند و امیدوارم با دقتی که همکاران و داوران در این مرحله داشته‌اند شاهد اجرای آثار کیفی و مناسب در فضای جشنواره ای که با گذشت بیست سال از برگزاری آن به یکی از با سابقه ترین جشنواره‌های کشور تبدیل شده است باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه آثار این جشنواره بتواند الگویی مناسب برای نمایشنامه‌ها و اجراهای تئاتر دفاع مقدس در سراسر کشور باشد وبه رونق نمایش‌هایی با این مضمون کمک کند.

همایون قنواتی با بیان این مطلب که جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به مناسبت پیروزی و قهرمانی‌ها و جانبازی‌های جوانان سرزمین پرافتخار ایران برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره به یاد همه کسانی که جانشان را فدا کردند تا مردم خرمشهر در زمینی مقدس و با آرامش در سایه امنیت کامل زندگی کنند و ما بر آن ایثارگری‌ها ارج می‌نهیم.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از استقبال مردم هنردوست استان نسبت به جشنواره یاد کرده و درباره سالن‌های برپایی جشنواره توضیح داد: امسال اعتباری را برای تجهیز سیستم‌های صوتی و نوری سالن‌ها مشخص کرده‌ایم و تا این لحظه دو سالن در شهر خرمشهر و دو سالن در شهر آبادان را برای برپایی جشنواره در نظر گرفته‌ایم. یک سالن دیگر نیز در شهر خرمشهر در حال بررسی است که اگر مناسب باشد مجموعه پنج سالن به جشنواره اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای تعیین سالن‌های جشنواره منتظر کارهایی هستیم که انتخاب می‌شوند. اگر قرار باشد که فضایی به جشنواره اضافه شود باید با در نظر گرفتن فضا و امکاناتی باشد که گروه‌های نمایشی نیاز دارند. سعی می‌کنیم مسیر منظم و مدیریت شده ای را در این باره طی کنیم تا رضایت مردم و هم هنرمندان را در پی داشته باشد.

قنواتی با تشکر از حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از جشنواره و تئاتر استان‌ها درباره مراحل ساخت و تجهیز پلاتوهای جدید در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز گفت: سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت‌ها را به سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان حامی اصلی واگذار کردند. بخشی از اعتبارات مربوط به تجهیز و تعمیر در آبادان و خرمشهر تخصیص یافته و طراحی پلاتوها آماده شده است. اکنون در حال مذاکره با پیمانکار هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود تا به مجموعه زیر ساخت‌های فرهنگی استان افزوده شوند.