با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی

نادر برهانی مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد


نادربرهانی مرند نویسنده ، کارگردان و مدرس تئاتر از سوی شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منصوب شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ؛ در متن این حکم آمده است:

“هنرمند ارجمند

جناب آقای  نادر برهانی مرند

جشنواره بین المللی تئاتر فجربه عنوان بزرگترین رویداد تئاتر کشور واجد شأن و جایگاه ویژه ای است که بی گمان صیانت از این جایگاه و ارتقاء آن بر متولیان و دست اندرکاران این اتفاق بزرگ هنری لازم و ضروری است.

به موجب این حکم و نظر به تجربه و تخصص جنابعالی و با تأیید شورای سیاست گذاری به عنوان «دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر» منصوب می شوید.

امید که با درایت و تعهدی که از شما سراغ داریم و با به کارگیری نظرات و مشاوره های ارزنده هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور در برگزاری هرچه شایسته تر این جشنواره کوشا باشید. در آستانه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی انتظار می رود برنامه ریزی و اجرای بخش های مختلف در چارچوب آیین نامه مصوب جشنواره بین المللی تئاتر فجر و با توجه ویژه به اهداف و چشم انداز این رویداد معظم و پای بندی به مصوبات شورای سیاست گذاری صورت پذیرد.

پیروزی و سربلندی تان را از پروردگار مهربان آرزومندم.

شهرام کرمی

مدیرکل هنرهای نمایشی”

 

نادربرهانی مرند متولد ۱۳۴۹ و دانش آموخته دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. او نویسنده ، کارگردان ، بازیگر و مدرس تئاتر ، کارگردانی آثاری همچون جزیره ، مرد مومی ، تولد ، شکارگاه ممنوع ، پاییز، چیستا ، تیغ کهنه ، یک راز کوچک ، باغ زیتون، تهران زیر بال فرشتگان وبسیاری دیگر از آثار نمایشی را در پرونده کاری دارد.

از نمایشنامه های این درام نویس کشور می توان به “ببین چه برفی می‌آید”، “باران اگر بخواهد”، “تنهاترین زیبای مرده”، “اپیزودهای مرگبار”، “تولد”، “پاییز”، چیستا”، “تهران زیر بال فرشتگان”، “خانه غزلخوان”، “داستانهای شگفت واقعی واقعی واقعی”، “کمپ ۱۳″، “برای سایه نوشتن­ها” و “کابوس­های یک پیرمرد خائن ترسو” اشاره کرد.

عضویت در شورای عالی تئاتر فجر،  عضویت در گروه کارشناسى آثار بخش مرور و هیات انتخاب بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر، عضویت در شورای انتخاب بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر شهر، عضویت در هیات داوری یازدهمین جشنواره تئاتر پاکدشت، عضویت در شورای سیاست گذاری رادیو نمایش، عضویت در کمیته آموزش صدا، مدیریت دفتر ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، مدیریت گروه نمایش و ادبیات رادیو نمایش و مدیریت و سردبیری برنامه­‌های رادیویی «جمعه­ ها با تئاتر»، «پرده دوم»، «در آدینه با نمایش»، «گفتگوی هنر»، «نمایش اقتصاد»، «از رمان تا نمایش»، «کارنامه» از جمله سابقه فعالیت این  هنرمند تئاتر به شمار می رود.

این مدرس تئاتر، کسب جوایز متعدد از جشنواره های تئاتر فجر در زمینه کارگردانی ، نمایشنامه نویسی و بازیگری همچنین داوری جشنواره های متعدد بین المللی و ملی را در رزومه دارد.

برهانی مرند یکی از اعضا گروه تئاتر معاصر است که از سال ۱۳۷۶ به طور مستمر فعالیت داشته و آخرین اثر این گروه با کارگردانی و نویسندگی نادر برهانی مرند،  نمایش سردار بود که با استقبال گسترده مخاطبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *