تاریخ انتشار : ۹ - آذر - ۱۳۹۴   بخش : اخبار فجر 34 - سی و چهارمین

چکیده ۲۴ مقاله برای شرکت در سمینار پژوهشی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از سوی کمیته علمی سمینار پذیرفته و اسامی آن‌ها اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاترفستیوال ، به نقل از روابط عمومی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عباس اقسامی، دبیر اجرایی سمینار پژوهشی جشنواره، با ابراز خرسندی از مشارکت بسیار مطلوب استادان، هنرمندان و پژوهشگران تئاتر کشور در زمینه ارسال مقالات خود به سمینار پژوهشی جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر و همچنین ارج نهادن به تلاش همه این عزیزان اعلام کرد که کمیته علمی سمینار متشکل از دکتر مهدی حامد سقاییان، دکتر بهروز بختیاری و دکتر سعید اسدی، پس از بررسی مقالات ارسال شده، چکیده ۲۴ مقاله را برای حضور در سمینار برگزیدند.

به گفته اقسامی، آخرین مهلت ارائه نسخه کامل مقالات تایید شده تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه اول دی‌ماه سال جاری تعیین شده و پذیرفته‌شدگان باید نسخه کامل مقالات خود را مطابق شیوه نامه اجرایی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر ارسال کنند.

مقالات پذیرفته شده از استان‌های فارس، کرمان، تهران، بوشهر، سمنان، کردستان و هرمزگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند. همچنین فهرست چکیده مقالات پذیرفته شده و نویسندگان آن‌ها به این شرح است:

۱- سیر طولی گروه‌ها و کمپانی‌های تئاتری در ایران (از ۱۲۹۰ تا ۱۳۹۴) نوشته مهنوش نصیری از فارس

۲- تئاتر ایران: سرطان مغز یا بزرگ شدن قلب؟ نوشته امیرحسین طاهری از کرمان

۳- تحلیل آماری گزارش مالی سالانه کمپانی‌های موفق تئاتر جهان، نوشته امیر لشگری از گناوه (بوشهر)

۴- راه‌اندازی یک کمپانی تئاتر، چالش‌ها و راهکارها، نوشته امیر لشگری از گناوه (بوشهر)

۵- بررسی جایگاه و کارکرد گروه در توسعه تئاتر، نوشته ایرج افشاری اصل از تهران

۶- توسعه تئاتر در سمن‌ها و گروه‌های تئاتری، نوشته جهانشیر یاراحمدی از بوشهر

۷- مدیریت و تئاتر؛ رابطه مدیریت با گروه‌های نمایشی و کمپانی‌های تئاتر، نوشته سیدمحمود حسینی سامه ابتهاج از تهران

۸- جایگاه رهبری کاریزماتیک کارگردان در گروه‌های نمایشی آماتور ایرانی، نوشته مصطفی حسینی و سیدمحمدرضا طبسی از سمنان

۹- تاریخچه گروه‌ها و کمپانی‌های تاثیرگذار، نوشته کریم خاوری از کردستان

۱۰- تاثیر رادیکالیسم گروه نان و عروسک بر فرهنگ آمریکایی و گروه‌های تئاتری دیگر،  نوشته پوپک عظیم‌پور از تهران

۱۱- رابطه‌ سیاست و تئاتر در شکل‌گیری نخستین گروه‌‌های نمایشی مشهد؛ آغاز قرن چهاردهم خورشیدی تا مشروطه، نوشته حامد امان‌پور از تهران

۱۲- استانداردسازی مدیریت جشنواره تئاتر عروسکی تهران _ مبارک، نوشته تکتم فرمانفرمایی و سپهر شریف‌زاده از تهران

۱۳- گروه اجرا: تجربه تبیین بنیان‌های تئاتر محیطی در فضایی به وسعت یک گاراژ، نوشته مجید کیانیان از تهران

۱۴- ساخت ارتباط عمیق‌تر؛ چگونه کمپانی تئاتری استپن وولف خریدار یک‌باره را به بازدیدکننده‌ای مکرر تبدیل می‌نماید، نوشته مجید کیانیان از تهران

۱۵- تبارشناسی نقش سازمان پرورش افکار بر رابطه دولت و تئاتر در ایران، نوشته یوسف باپیری و سیاوش قائدی از تهران

۱۶- بازشناسی مدیریت و رهبری خلاق هنری در گروه‌های تئاتر؛ با رویکرد ویژه به استراتژی اقیانوس آبی، نوشته رضا عاشوری‌فر از تهران

۱۷- کمپانی‌های تئاتر غیرانتفاعی به مثابه بنگاه‌های اجتماعی، نوشته مهتاب شیرانی از تهران

۱۸- گروه و کمپانی تئاتری به مثابه جامعه هنری، نوشته علی رویین از تهران

۱۹-  مدیریت و تئاتر: بررسی رابطه مدیریت با گروه‌های نمایشی و کمپانی‌های تئاتری، نوشته آزیتا مرزوقی ستوده و پردیس بهمنی از تهران

۲۰- تاریخچه گروه‌های نمایشی در خراسان رضوی، نوشته رضا حسینی

۲۱- روند شکل‌گیری و فعالیت گروه‌های تئاتر استان سمنان، سیاستگذاری‌ها، موانع و چالش‌های پیش روی آن، نوشته محمد اسکندرزاده از سمنان

۲۲- بررسی جامعه‌شناختی نقش سازمان‌های سیاسی و اجتماعی در شکل‌گیری تئاتر ستمدیدگان، نوشته شکوفه آروین از تهران

۲۳- بررسی تأثیرات گروه‌های تئاتر با عمر کوتاه بر شاخص‌های توسعه تئاتر بندرعباس، نوشته مجید سرنی‌زاده از بندرعباس

۲۴- طراحی فرم برنامه کاری برای گروه‌های تئاتری برای جذب حمایت‌های دولتی، نوشته مجید سرنی‌زاده از بندرعباس

سمینار پژوهشی «نقش گروه‌ها و نهادهای سازمان‌یافته در شکل‌گیری و توسعه تئاتر» با محوریت تعریف گروه و کمپانی تئاتر، تئاتر و نهادها و مدیریت و تئاتر، اوایل دی‌ماه امسال از سوی دبیرخانه سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می‌شود.



نظر شما:





نمــا فــستیوال