برنامه‌های نخستین روز جشنواره تئاتر شهر


مراسم افتتاح سومین جشنواره تئاتر شهر، شامگاه روز جمعه ۱۱مهر با حضور مدیران فرهنگی و هنری شهر تهران در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مراسم افتتاح سومین جشنواره تئاتر شهر با حضور شهاب مرادی ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ساعت ۱۹ روز جمعه ۱۱ مهر در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار می‌شود.

هنرمندان تئاتر کشور، گروه‌‌های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره در کنار مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری تهران و اصحاب رسانه در ضیافت شام جشنواره شرکت می‌کنند تا این رویداد بزرگ فرهنگی شهر تهران را در آستانه خجسته روز عید قربان جشن بگیرند.

جمعه یازدهم مهر ماه و در نخستین روز از برگزاری سومین دوره جشنواره تئاتر شهر، هشت نمایش در بخش‌های صحنه‌ای و  باران، کودک و نوجوان و نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی اجرا می‌شود.

در بخش صحنه‌ای و باران، نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق»  به کارگردانی روزبه اختری و نویسندگی سید علی نوریان، در دو سانس ۱۸ و ۲۰ در سالن مهر حوزه هنری به صحنه خواهد رفت.

در ادامه همین بخش در سانس‌های ۱۷ و ۱۹، نمایش «بی خانمان» به کارگردانی فاطمه عرب کرمانی و نویسندگی دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، در سالن ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

از نمایش‌های بخش صحنه‌ای و باران در سانس‌های ۱۷ و ۱۹، «مسواکمندان» به نویسندگی و  کارگردانی سید رضا خاتمی در سالن اصلی تالار محراب و در دو سانس ۱۶ و ۱۸، «چهار نمایش منتشر نشده از مهران صوفی» به نویسندگی و کارگردانی میلاد محمدی در سالن کوچک تالار محراب به صحنه می‌روند.

جمعه یازدهم مهر ماه و در نخستین روز از برگزاری سومین جشنواره تئاتر شهر، در بخش کودک و نوجوان نمایش «زال و سیمرغ» به نویسندگی و  کارگردانی مهتاب ناصری، سانس‌های  ۱۶ و ۱۸ در خانه فرهنگ فدک نمایش داده می‌شود.

از همین بخش نیز نمایش «ملا محمدجان» از عماد رسولی و نوشته احمد عطایی، در دو سانس ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران اجرا خواهد شد.

در بخش نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی نیز، در سانس ۱۷، نمایش «جهانباز» نوشته علی میرزا عمادی و کارگردانی کرامت رود ساز و در سانس ۱۹، نمایش «سپاسگزارم درخت گلابی» به نویسندگی و کارگردانی پویا پیرحسین لو در فرهنگسرای سرو خوانش می‌شود.

سومین دوره جشنواره تئاتر شهر از یازدهم تا هجدهم مهر ماه در مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *