در نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان ایران عنوان شد:

خانه هنرمندان ایران در خدمت همه‌ی انجمن‌های هنری است.


نشست خبری مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نشست خبری «مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر صبح امروز (یکشنبه ۱ اسفند) در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست «مجید رجبی معمار» خانه هنرمندان ایران را محل همکاری و تعامل انجمن ها، خانه ها و اصناف هنری دانست و گفت: در خانه هنرمندان ایران شورای عالی متشکل از اعضای ۱۲ خانه و انجمن های اصلی تشکیل دهنده خانه هنرمندان ایران است، و تمام ظرفیت‌ های خانه هنرمندان ایران در اختیار تمام صنوف هنری و انجمن ها قرار داده شده است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به فعالیت های خانه در سال پیش رو گفت : برنامه سال ۹۶ به همه انجمن‌ها اعلام می‌شود تا سهم هر حوزه تخصصی و هنری مشخص شود. خانه هنرمندان وضعیت خاصی در کشور دارد چرا که شامل تماشاخانه تئاتر، ۸ گالری و سه سالن است که دائما در آنها رخدادهای فرهنگی و هنری برگزار شده است. ما تلاش می‌کنیم با تمام ظرفیت این خانه در خدمت اهل هنر باشیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خانه هنرمندان ایران گفت: خوشبختانه رفت و آمد اهل هنر به خانه هنرمندان ایران زیاد شده است و یکی از مقصدهای گردشگری آژانس‌های مسافرتی بدون شک خانه هنرمندان ایران است و با توجه به فضای سوء تبلیغاتی که در خارج از کشور علیه ایران وجود دارد باعث می‌شود که این افراد با دیدن خانه هنرمندان ایران از فعالیت‌های صورت گرفته در این خانه بسیار تعجب کنند.

وی درباره فعالیت ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران نیز گفت:‌ در مهرماه سال جاری گروه ارکستر و کر خانه هنرمندان با هدایت و رهبری دکتر محمد سریر فعال شد و در جشنواره موسیقی فجر و در جشن خانه موسیقی و چندین برنامه در خانه هنرمندان ایران اجراهایی را برگزار کردند از آنجا که اهالی موسیقی با مشکلات بسیاری روبرو هستند ما تلاش کردیم گروه ارکستر و کر توانمندی را ایجاد کنیم تا بتواند هم برای خانه هنرمندان و هم در وزارت ارشاد برنامه‌هایی را اجرا کنند.

مجید رجبی معمار با اشاره به فعالیت شورای تجسمی خانه هنرمندان ایران گفت:‌ شورای تجسمی در سال ۹۵ با حضور یدالله کابلی، رحیمیان، اژدری، نگار نادری‌پور، هدی حدادی، بهرام کلهرنیا و امیر سقراطی تشکیل شد. تمام آثاری که قرار است در گالری‌های خانه هنرمندان ایران به نمایش درآید باید مورد تایید این شورای تجسمی قرار گیرد ما با درخواست فراوانی در خانه هنرمندان روبرو هستیم اما از آنجا که تراز هنری خانه هنرمندان باید حفظ شود این شورای هنری تمام آثار را بررسی کرده و آثاری که در شأن خانه هنرمندان است به نمایش درمی آیدو.

او افزود: از ابتدای امسال ۸۰ نمایشگاه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شده که بخشی از آن متعلق به انجمن‌های تجسمی خانه هنرمندان بوده بخشی توسط هنرمندان مستقل برگزار شده و بخشی از نمایشگاه‌ها توسط نهادها و انجمن‌هایی غیر از انجمن های خانه ایران برگزار شده است. همچنین ما در آستانه یکی از بزرگترین رخدادهای عکس هستیم و چهاردهمین دوره تصویر سال امروز در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود که همه ظرفیت های خانه هنرمندان به مدت ۲۰ روز در اختیار آنها قرار داده شده است.

رجبی‌ معمار درباره نشست‌های برگزار شده در خانه هنرمندان ایران نیز گفت: ۲۷ نشست و رخداد از ابتدای سال تاکنون در خانه هنرمندان برگزار شده و همچنین ۹۰ برنامه ویژه در ارتباط با سینما و نقد آن از ابتدای سال ۹۵ تاکنون در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است ما همچنین هفته‌های متعلق به برخی از سینماگران را مانند هفته نمایش آثار عباس کیارستمی و ناصر تقوایی در خانه هنرمندان ایران برگزار کردیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز کتاب‌های حوزه فرهنگ و هنر را در خانه هنرمندان ارائه می‌دهیم همچنین ۱۵ نشست تخصصی در حوزه کتاب داشتیم که ۶ نشست آن مربوط به یکشنبه‌های کتاب و هنر و ۹ نشست در ارتباط با نقد و بررسی هنر معاصر بود.

او به مراسم آیین چراغ خاموشی نیست گفت:‌ ما هر ساله در خانه هنرمندان مراسمی برای تکریم هنرمندانی که در آن سال از دنیا رفته‌اند برگزار می‌کنیم امسال مراسم یادبودی نیز در روز ۱۸ اسفند از ۹۴ هنرمندی که در سال جاری آنها را از دست دادیم برگزار می‌کنیم. این تحلیل و تکریم برای مردم و خانواده‌های هنرمندان بسیار جذاب است.

رجبی‌معمار همچنین به اخذ دو مجوز دوماه نامه و سال‌نامه اشاره کرد و گفت: دوماه نامه «شیوه» نشریه‌ای است که در خانه هنرمندان ایران منتشر می‌شود و امیدواریم در ادامه به ماه‌نامه تبدیل شود همچنین مجوز یک فصل‌نامه را دریافت کردیم که به زودی منتشر می‌شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تمام خدماتی که در خانه هنرمندان ایران به انجمن‌ها ارائه می‌شود رایگان است همچنین مراسمی که هنرمندان مستقل یا دیگر انجمن‌های غیرهنری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کنند با هزینه بسیار کم و یا رایگان بوده است.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر درباره برنامه های تماشاخانه ایرانشهر نیز گفت: تماشاخانه ایرانشهر با ۲ سالن مطرح تئاتر در سال ۹۴ میزبان ۲۶ نمایش بوده است که ۶۷۸ اجرا در سال ۹۴ در این دو سالن برگزار شده است و حدود ۸۳ هزار مخاطب از این نمایش‌ها بازدید کردند و حدود ۱۶ میلیارد ریال درآمد تماشاخانه ایرانشهر در سال ۹۴ بوده است که بیست درصد آن به خانه هنرمندان ایران پرداخت شده است.

رجبی‌معمار افزود: در سال ۹۵ تا قبل از شروع جشنواره تئاتر فجر ۳۰ اثر نمایشی در تماشاخانه‌های ایرانشهر روی صحنه رفته است که در مجموع ۸۲۲ اجرا برگزار شده است و ۱۰۹ هزار نفر از این نمایش‌ها بازدید کردند همچنین درآمد تماشاخانه ایرانشهر در سال جاری تا قبل از جشنواره حدود ۲۹ میلیارد تومان بوده است که تمام آن به هنرمندان و گروه‌های تئاتری پرداخت شده است و خوشبختانه ما در این سال با افزایش تعداد آثار و مخاطب روبرو بوده‌ایم.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر با اشاره به فعالیت شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر گفت: شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر تمامی آثاری که قرار است در این تماشاخانه‌ها به نمایش درآید را بررسی می‌کند و خوشبختانه در سال جاری بدون هیچ مشکلی با گروه‌های تئاتری جدول برنامه‌ها را ۶ ماه ۶ ماه اعلام کردیم که بدون هیچ لغوی برگزار شد. برای سال ۹۶ نیز با همکاری که با هنرمندان شده است برنامه‌های این دو تماشاخانه مشخص و تعیین شده است و تنها در صورتی که خود هنرمند به هر دلیلی تمایل به اجرا نداشته باشد برنامه تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *