نشست خبری نمایش آرش عباسی به صورت آنلاین


جزییات نمایش «نویسنده مرده است» نوشته و کار آرش عباسی در یک نشست مجازی تشریح شد.
تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از ایسنا ، آرش عباسی هنرمند جوان تئاتر که برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفته است،‌ به زودی برای اجرای دوباره‌ی نمایش «نویسنده مرده است» به ایران بر می‌گردد.

روز گذشته ۲۰ خرداد ماه تعدادی از خبرنگاران تئاتر با حضور در مجموعه تئاتر شهر به صورت آنلاین با آرش عباسی گفت‌وگو کردند و اولین نشست خبری مجازی در تئاتر برپا شد.

عباسی که نمایش‌اش را همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال و همینطور ماه رمضان اجرا می‌کند‌، گفت: می‌دانم نمایش ما زمان خوبی به صحنه نمی‌رود. از سوی دیگر سالن‌مان هم در مکان دوری واقع شده است و برای بسیاری از مخاطبان ایجاد مشکل می‌کند اما فکر کردم به جای بحث و جدل کردن با دیگر سالن‌ها‌، به اجرای نمایش در تالار «شمس» موسسه فارسی‌زبانان راضی بشوم.

او اضافه کرد: به همه این مشکلات آگاه هستم اما چاره دیگری نداشتم چون برایم خیلی مهم بود، این نمایش دوباره اجرا بشود زیرا فکر می‌کنم هنوز جذاب است و نمی‌خواهم پرونده‌اش بسته بشود.

عباسی که دو سال پیش این نمایش را در تالار «سایه‌»ی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده بود،‌ افزود: بعد از اجرای این نمایش هنوز متن جدیدی ننوشته‌ام، زیرا همچنان می‌خواهم اجرای آن را ادامه بدهم. از سوی دیگر با برخی از کشورهای دیگر هم رایزنی می‌کنم تا نمایش در دیگر کشورها نیز به صحنه برود اما لازمه‌ این امر، اجرای دوباره در تهران بود.

او که به تازگی این نمایش را درچند شهر مختلف ایتالیا اجرا کرده بود، از رایزنی‌هایی با کشورهای سوئد و آلمان خبر داد و افزود: علاوه بر این تصمیم دارم حتما نمایش را در دیگر شهرهای ایران هم اجرا کنم. دو سال پیش این فرصت را داشتیم که نمایش را در جشنواره تئاتر فجر در گرگان اجرا کنیم که اجرای بسیار خوبی بود. اما تصمیم دارم به جز شهرهای شناخته شده‌ای که معمولا تئاتری‌ها نمایش‌هایشان را در آنها اجرا می‌کنند،‌ در دیگر شهرهای ایران هم این نمایش را به صحنه بیاورم.

این هنرمند تئاتر به که نمایشش را با بازی ایوب آقاخانی و لادن مستوفی اجرا می‌کند، با ابراز قدردانی از همراهی این دو بازیگر اضافه کرد: مطمئنم بچه‌های گروه آنقدر آمادگی دارند و نفس کار برایشان مهم است که به خوبی برای اجراهای دیگر با من همراهی می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ اجرای نمایش در تالار شمس قطعی شده است درباره مدت زمان محدود اجرای نمایشش توضیح داد: شعار نمی‌دهم، ما کار خود را می‌کنیم. اگر استقبال بشود، می‌توانیم اجرای نمایش را تمدید کنیم اما ترجیح می‌دهم اجراهای محدود ولی پرتماشاگر داشته باشیم و خوشبختانه تا به حال هم استقبال بسیار خوبی از پیش‌فروش اینترنتی بلیت نمایش شده است.

او درباره تغییرات احتمالی اجرای این نمایش در مقایسه با اجرای گذشته آن گفت: به جز طراحی صحنه تغییر دیگری نخواهیم داشت. طراحی صحنه اول ما در تئاتر شهر بسیار عظیم ‌، پرخرج اما زیبا و کاربردی بود. اما تالار شمس اجازه چنین ساخت و سازی را نمی‌دهد.

عباسی با اشاره به اجرای این نمایش در سه شهر مختلف ایتالیا،‌ افزود: هر یک از این سالن‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشتند و تفاوت بسیار زیادی به لحاظ امکانات فنی‌، ابعاد صحنه‌، جایگاه تماشاگران و … داشتند و ما مدام خود را با هر سالن وفق می‌دادیم اما معتقدم طراحی صحنه باید به گونه‌ای قابل حمل و نقل باشد تا بتوان نمایش را به آسانی در سالن‌های متفاوت اجرا کرد.

این کارگردان تئاتر که هنوز هم در ایتالیا است، در پایان سخنانش گفت: از آنجا که تا آخرین لحظه نمی‌توانم به ایران بیایم با این حال امیدوارم کسانی که مشتاق دیدن نمایش ما هستند، به موقع از این اجرا اطلاع پیدا کنند.

‌ نمایش «نویسنده مرده است» نوشته و کار آرش عباسی با بازی لادن مستوفی و ایوب آقاخانی به زودی در تالار شمس موسسه فارسی زبانان واقع در اقدسیه به صحنه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *