نمایشنامه‌ «عروس» خوانش و نقد می شود


در دومین نشست صدای صحنه‌، نمایشنامه‌ «عروس» از مجموعه نمایشنا‌مه‌ «تاج‌ ماه‌» معرفی، نمایشنامه‌خوانی و نقد و بررسی می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئا‌تر فستیوال ، دومین نشست صدای صحنه‌ با حضور فریده فرجام نمایشنا‌مه‌نویس و کارگردان تئا‌تر، فاطمه گودرزی بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون، افشین هاشمی نمایشنا‌مه‌نویس، بازیگر و کارگردان سینما و تئا‌تر، رفیق نصرتی منتقد، مدرس و پژوهشگر تئا‌تر و بهزاد صدیقی نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و منتقد تئا‌تر، توسط خانه‌ تئا‌تر فر‌هنگسرای گلستان در خانه‌ فرهنگ فدک برگزار‌می‌شود.
در این نشست صدای صحنه، ‌ که روز یکشنبه دوم آذرماه، ساعت ۱۸، در خانه‌ فرهنگ فدک فرهنگسرای گلستان برگزار‌می شود، فریده فرجام کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی را برعهده دارد و در آن فاطمه گودرزی، پونه‌ عبد‌الکریم‌زاده، فرزان بهنام، سیامک ادیب، محمد رضا رجبی، علی‌رضا قنبرزاده فرید، مهدخت مولایی، شبنم عبداللهی و سحر کاوه نقش‌خوانی می‌کنند و افشین هاشمی نیز مدیر اجرایی آن است.
در این نشست پس از اجرای نمایشنا‌مه‌خوانی، نمایشنا‌مه‌ «عروس» با حضور فریده فرجام، بهزاد صدیقی ، افشین هاشمی و رفیق نصرتی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
نمایشنامه‌ تک‌پرده‌ای «عروس» با هفت شخصیت اصلی به نام‌های بتول خانم، ابراهیم آقا معمار، عذرا خانم، یدااله‌خان، زهرا، پسر اول و پسر دوم و شش شخصیت فرعی نوشته شدهاست.
فریده ‌فر‌جام نخستین زن نمایشنا‌مه‌نویس ایرانی است که به شیوه‌ نمایشنا‌مه‌نویسی اروپایی در ایران سال‌های ۳۲-۳۳ خورشیدی نمایشنا‌مه‌ نوشت و آثارش در سال‌های ۱۳۴۳-۴۴ با عنوان «عروس» و «تاج ‌ماه» توسط سازمان کتاب‌های جیبی منتشر شد. فرجام علاوه بر نمایشنامه‌نویسی، در کارگردانی تئا‌تر و سینما فعال است که عمده‌ فعالیتش در پس از مهاجرت از ایران در کشور‌های فرانسه، آمریکا و هلند کارگردانی سینما و تئا‌تر و نیز تدریس بازیگری و کارگردانی بوده‌ است. داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، بزرگ‌سالان، نمایشنا‌مه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان فعالیت‌های دیگر هنری این هنرمند است.
درآمد حاصل از فروش بلیت نمایشنا‌مه‌خوانی دومین نشست صدای صحنه به انجمن حمایت از بیماران هموفیلی اختصاص می‌یابد.
در نخستین نشست صدای صحنه که در نخستین یکشنبه آبان‌ماه سال جاری برگزار شد، نمایشنا‌مه‌ «من آن‌جا نیستم» نوشته‌ مهدی میرباقری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
علاقه‌مندان برای شرکت در دومین نشست صدای صحنه‌، می‌توانند یکشنبه دوم آذرماه، ساعت ۱۸، به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب فرهنگسرای گلستان، کوچه بوستان فدک، خانه‌ فرهنگ فدک مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۸۱۳۰۰۲ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *