نمایشنامه «سنگی بر سنگ» را انتشارات افراز منتشر کرد


نمایشنامه «سنگی بر سنگ» برگزیده نهمین جشنواره بین المللی فجر به نویسندگی پرویز عرب توسط پس از سالها انتشارات افراز منتشر شد.

به گزارش تئاتر فستیوال ، پرویز عرب (۱۳۳۵_۱۳۸۲ش)،فیروزکوه.نویسنده وکارگران تئاتر . فعالیت هنری خود را از سال ۵۷ آغاز و سه بار در جشنواره ی فجر شرکت کرد. ابتدا با نمایش  «تلنگر» در سال ۶۵ موفق به اخذ جایزه اول بهترین متن شد. بار دیگر در سال ۶۹ با “پرپرواز” موفق شد لوح افتخار  و تقدیر از متن را از آن خود کند. و بازیگر نمایش (آقای عباس آمدی) نیز جایزه ی اول مرد جشنواره را به خود اختصاص داد.

پس از آن طبق گفته ایشان در مصاحبه ای با عنوان “نویسنده در گذر از رنجها..” و ابراز ناخرسندی از شرایط حاکم مدت زیادی (حدود ۱۰سال) از کار کناره گرفت . وی بار دیگر در اواخر دهه ۷۰ به عرصه نمایش برگشته ونمایش‌هایی چون   «ملکوت» و «سنگی بر سنگ » را در تالار سنگلج و مولوی روی صحنه برد.

«پس کوچه ی یاد» عنوان آخرین اثر تالیفی وی است که نمایشنامه خوانی شده و فرصت اجرا نیافت . وی در تیرماه ۸۲ در سن ۴۷ سالگی به دلیل سکته مغزی از دنیا رفت.

نمایشنامه «سنگی بر سنگ» برگزیده نهمین جشنواره بین المللی فجر به نویسندگی پرویز عرب توسط پس از سالها انتشارات افراز منتشر شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *