«حسن کچل» با کامیونت کانون به مناطق زلزله‌زده می‌رود


کامیونت سیار کانون استان قزوین نمایش «حسن کچل» را به میان کودکان و نوجوانان زلزله‌زده‌ کرمانشاه می‌برد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی دانشور دبیر ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده‌ غرب کشور خبر از حضور نخستین گروه نمایشی کانون در مناطق زلزله زده داد.

وی گفت: در ادامه‌ امدادهای فرهنگی کانون به مناطق زلزله‌زده‌ی غرب کشور، هنرمندان نمایش «حسن کچل» در میان کودکان و نوجوانان حاضر می‌شوند. این نمایش بر روی کامیونت سیار استان قزوین اجرا می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: با شکل‌گیری ستاد امداد فرهنگی کودک و نوجوان، به کارگیری نیروهای ستادی و کشوری کانون برای امدادرسانی فرهنگی در اولویت فعالیت‌های کانون قرار گرفته است. در همین حال با تاکید علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون کانون، قرار است این امدادهای فرهنگی تا عادی شدن شرایط مناطق زلزله‌زده ادامه پیدا کند.

به گفته‌ وی با هدف استفاده از تمامی ظرفیت‌های ستادی و استانی کانون، علاوه بر حضور یک گروه نمایشی از تهران، اداره کل کانون قزوین نیز کامیونت سیار نمایشی خود را برای این امدادرسانی اعزام خواهد کرد.

دانشور ادامه داد: اجرای این نمایش بخشی از امدادهای فرهنگی کانون به کودکان و نوجوانان ساکن مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه است و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آن‌ها تدارک دیده شده است. این نمایش از جمله تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون است و روند اعزام گروه‌های نمایشی به مناطق زلزله‌زده تا عادی شدن شرایط همچنان ادامه پیدا می‌کند.

نویسندگی و کارگردانی نمایش «حسن کچل» را احمد تیموری و بازیگری آن را علاوه بر تیموری، مهدی مردانی و علی قسمتی بر عهده دارند.

نمایش «حسن کچل» روایتگر همان قصه‌ قدیمی بچه تنبلی است که به مدرسه نمی‌رود و مادر بزرگ با یک ترفند تلاش می‌کند تا او را به کارکردن وادار کند … .

علاوه بر نمایش، اجرای مسابقه و نمایش خلاق از سوی مجری و با همراهی عروسک مشارکت کودکان و نوجوانان را نیز جلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *