نگاهي به نمايش‌هاي بخش محيطي جشنواره تئاتر فجر :

اجرای «هفت خوان» با استفاده از شیوه‌های نمایش ایرانی


نمایش « هفت خوان» در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «هفت خوان» به نویسندگی مشترک آشا شاملو و میثم یوسفی و کارگردانی میثم یوسفی به عنوان کاری از گروه «سفیر» در بخش محیطی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.
بازیگران این نمایش محسن علیمحمدی ، محسن قصری و امیر محمد انصافی هستند.
میثم یوسفی در رابطه نمایش «هفت خوان» گفت: نمایش «هفت خوان » بر اساس قصه هفت خوان فردوسی نگارش شده است که با استفاده از شیوه‌های نمایش ایرانی و نقالی اجرا می‌شود و سازهای ایرانی نیز این نمایش را همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: ما طی سال‌های اخیر عبارت تئاتر برای همه را بسیار شنیده‌ایم. به عقیده من جای بسی تاسف است که این مساله فقط به یک عبارت ختم شد و در عمل اتفاق خاصی نیفتاد.
یوسفی با اشاره به گستره مخاطبان نمایش‌های محیطی اضافه کرد: تئاتر محیطی و خیابانی نمایشی برای همه سلیقه‌ها و سنین است و تاثیرگذاری خوبی بر تماشاگران خود دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اجراهای محیطی و به طور کلی هنر نمایش تاثیر گذارترین شکل هنر است که دیگر هنرها از جمله ادبیات ، مجسمه سازی، موسیقی ، نقاشی و همه اینها را در خود جای می‌دهد.
این کارگردان درباره شیوه اجرایی خود بیان کرد: مردم ما از دیرباز با داستان هفت خوان رستم آشنایی دارند و شکل و شیوه اجرایی ما بسیار قابل فهم و شیرین است که مفهومی از فلسفه و هنر را در خود جای می‌دهد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها سفیری خوب برای معرفی فرهنگ ملت‌ها هستند. همین موضوع اتفاق خوبی برای تبادل افکار و سلایق ملل مختلف است و این مساله قطعا حس خوبی نیز به همراه دارد و به عقیده من باید به دور از شتابزدگی و استرس برگزار شود .
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای ۱ الی ۱۲ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *