نیکزاد عربشاهی: تلاش کردیم در “مهراوه عشق” به هارمونی متناسبی از نور و رنگ و تصویر دست یابیم.


 

طراح و سازنده تصاویر نمایش “مهراوه عشق” می گوید: تلاش کردیم با هارمونی متناسبی از نور و رنگ و تصویر به بیان دلنشینی از مفاهیم مورد نظر نویسنده و کارگردان دست یابیم و جای خالی کلام در نمایش را نیز به خوبی پر کنیم تا مخاطب بتواند بهره و ارتباط حداکثری از اثر را کسب کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از امور ارتباطات رسانه ای نمایش “مهراوه عشق” ، نیکزاد عربشاهی طراح و سازنده تصاویر نمایش “مهراوه عشق” با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه نمایش مهراوه عشق مبتنی بر فرم و حرکت بوده و دراماتورژ و کارگردان این اثر نیز به صورت آگاهانه از به کار گیری کلام در آن پرهیز کرده است تلاش کردیم تا بتوانیم با ایجاد فضا و زمینه های انتزاعی که با بهره گیری از رنگ، نور، صدا و تصویر در اجرای اثر به وجود می آوریم ضمن رسیدن به مفاهیم مورد نظر نویسنده و کارگردان اثر گذاری حداکثری را نزد مخاطب ایجاد کنیم.

عربشاهی با تاکید بر این نکته که دیدگاه متفاوت راشین امامی دراماتورژ و کارگردان نمایش “مهراوه عشق” برای اجرای شکل جدیدی از نمایش هایی با مضامین دینی و مذهبی در نوع خود قابل ستایش و جسورانه است افزود: همین مساله اما فعالیت در بخش طراحی و اجرای تصاویر را حساس تر می کند چرا که اگر مخاطب ارتباط مناسب و دلنشینی با اثر برقرار سازد آنگاه حرکت جدیدی در بخش اجرایی اینگونه نمایش ها آغاز شده که می تواند تحول مهمی را در این عرصه به وجود آورد و مخاطب را با شکل نوینی از اجرای تئاتر آشنا سازد.

این دانش آموخته رشته معماری که تاکنون  با آثارش در نمایشگاه های متعدد انفرادی و گروهی درایران و خارج از کشور شرکت کرده است تصریح کرد: مخاطبان نمایش “مهراوه عشق” می بایست خود را برای مواجهه با شکل جدیدی از هنر تئاتر که از مدیاهای متنوع و مرتبط بهره گرفته آماده کنند . وی اظهار امیدواری کرد: بازخورد مثبت تماشاگران این اثر بتواند فضای گسترده تری را برای اجرای اینگونه آثار به شکل نوین فراهم سازد.

بر پایه این گزارش اجرای عمومی نمایش «مهراوه عشق» که برداشتی مدرن از کتاب موفق «کشتی پهلو گرفته» است با دراماتورژی و کارگردانی راشین امامی از ساعت ۱۸ روز سه شنبه چهارم اسفندماه در تالار حافظ تهران آغاز می‌شود. داستان نمایش نیز روایتگر ولادت تا شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بوده و اجرا نیز از شیوه ای جدید و استفاده از مدیاهای مختلف بهره برده است.

عواملی که در اجرای نمایش “مهراوه عشق” حضور دارند عبارتند از: دراماتورژ و کارگردان: راشین امامی، دستیارکارگردان و برنامه ریز:میلاد حاجی زاده، طراح لباس: پریدخت عابدین نژاد، طراح حرکت: مهرداد آبجار، طراح صحنه: سعید حسنلو، طراح نور: علی کوزه گر، انتخاب و تنظیم موسیقی: سروش کریمی نژاد، طراحی ،ساخت و اجرای تصاویر: نیکزاد عربشاهی، طراح و مجری ماسک: آیدا فرهمند، مشاور ارتباطات و تبلیغات: مصطفی محمودی، مدیر تولید: حامد برزگر، طراح پوستروبروشور: عباس صادق نژاد، روابط عمومی، ارتباطات رسانه ای و فضای مجازی: نساء نیکو، ندا الماسیان طهرانی و لاله محمودی. یاریگران: سروش کریمی نژاد، مهرداد آبجار، مژگان حسین زاده، مجید فاطمی ،محسن لطیفی، یونس حمزه لویی، مهشید نوروزی، سید کمال رضوی، سپیده سوهانی، ملیکا سادات حسینی، الهام زارعی، سید مهدی باقری، سمانه (افرا) خادم امام زاده، جیران باریکانی، سعید نوعی، محمد محسن شفیعی، علیرضا گل دهی، هانیه مقدم، محسن جلالی راد، رسول سیفی، شکیلا سماواتی، مریم اعظمیان، فاطمه (مارال) قادری، سوسن بشیر، طهورا زهدی، فتانه احمدپور، محمد نیازی، تهیه‌کننده: راشین امامی.

نمایش “مهراوه عشق” با مدت زمان ۶۰ دقیقه از روز سه شنبه چهارم اسفندماه به مدت ۱۵ شب، همه روزه ساعت ۱۸ در تالار حافظ ، واقع در خیابان حافظ- خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. ضمنا شماره تلفن ۰۹۰۱۱۹۴۸۱۰۰ نیز برای رزرو بلیط به صورت تلفنی آماده ارائه خدمات به مخاطبان این اثر نمایشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *