هشتمین جشنواره تئاتر خیلی کوتاه با ۱۰۰ اثر نمایشی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ اثر نمایشی از ۱۳ استان به هشتمین جشنواره تئاتر خیلی کوتاه در شهرستان اهر ارسال شده است.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، ˈعلی اکبر صفی پورˈ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در رابطه با آثار ارسال شده به جشنواره گفت : این آثار از استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، همدان، تهران، خوزستان، مرکزی، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمانشاه، کردستان و اصفهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیات بازبین جشنواره ۳۲ متون نمایشی را انتخاب و در دو بخش مسابقه و جنبی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: گروه های شرکت کننده در جشنواره همزمان در شهرهای اهر، هریس، ورزقان و کلیبر به اجرای برنامه های خود می پردازند.

صفی پور افزود: این جشنواره همزمان با دومین سالگرد زلزله ارسباران (زلزله ارسباران ۲۱ مرداد۱۳۹۱ به قوع پیوست) در دو بخش صحنه ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل افزایش حس نوع دوستی و مشارکت های اجتماعی بویژه در بلایای طبیعی نظیر زلزله از طریق هنر تئاتر، توجه به محیط زیست و آموزش غیرمستقیم حفظ و نگهداری از آن، آشنایی بیشتر و ملموس تر با حوادث طبیعی، آمادگی رویارویی با آن و مشارکت در ترمیم صدمات و همچنین تقویت روحیه همکاری و همیاری به ویژه در مسایل کلان اقتصادی و فرهنگی بر پایه توصیه های رهبری در راستای اعتلای ایران اسلامی برگزار می شود.

وی بررسی وضع موجود و ارایه راهکارهای مناسب و دستیابی به وضع مناسب از لحاظ فرهنگی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

این جشنواره از ۲۶ تا ۲۹ مرداد جاری در شهرستان اهر برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *