همایش اردیبهشت تئاتر بهشهر برگزار شد


همایش اردیبهشت تئاتر بهشهر ۲۹ اردیبهشت ماه در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت با حضور رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر و گلوگاه، مسئولین شهری، اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر و گروه های نمایشی شهرستان بهشهر برگزار گردید.
 تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال ، این همایش به منظور گردهمایی اعضای گروه های نمایشی و تجلیل و تقدیر از فعالان و زحمتکشان عرصه ی تئاتر بهشهر، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر، شهرداری، شورای اسلامی و گروه های فعال نمایشی شهرستان، و با حضور هنرمندان عرصه ی نمایش و علاقمندان به این حوزه، و با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد .
مسعود فلاح دبیر همایش و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر ضمن تبریک روز جهانی تئاتر، از هنرمندان خواست تا سال ۹۵ را با ملاطفت و مهربانی، برای رسیدن به نقطه تعالی هنر پیش برند.
ایشان کار در حوزه فرهنگ را دشوار دانست. فلاح کار کردن با هنرمندان را به واسطه ی درک بالا، روحیه ی حساس و ظرفیت های فکری خاص، دشوار خواند و بر خود و سایر مسئولان تکلیف دانست که اقدام عملی در پیش رو بگیرند و صادقانه و به موقع عمل نمایند.
در این همایش، بیانیه روز جهانی تئاتر توسط جناب آقای اللهیار هزارجریبی (پیشکسوت تئاتر شهرستان و سرپرست گروه نمایش سیرانگ) قرائت شد. همچنین اجرای قطعه نمایشی درباره شهدای مدافع حرم به سرپرستی آقای محسن فرجی، اجرای نمایشنامه خوانی توسط گروه نمایش سیرانگ، اجرای تعزیه توسط استاد اکبری، اجرای نمایش کمدی سیاه بازی توسط گروه نمایش ویشار، اجرای برنامه استندآپ کمدی توسط گروه نمایش سمندر، و اجرای موسیقی توسط آقایان بهرامی و شاهانی، از برنامه های اجرا شده در همایش دیروز بودند.
در پایان این مراسم، از فعالان تئاتر شهرستان با اهدای جوایز و لوح تقدیر، تجلیل شد. برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر است .

بخش هنرمندانِ پیشکسوت
علی اکبر اکبری – پیشکسوت تعزیه و نمایش های آئینی
اللهیار هزارجریبی – پیشکسوت تئاتر
بخش گروه های نمایشی فعال
گروه نمایش ویشار – به سرپرستی سیدابراهیم عمادی
گروه نمایش سمندر – به سرپرستی احمدرضا محمدی
گروه نمایش سیرانگ – به سرپرستی اللهیار هزارجریبی
گروه نمایش باران – به سرپرستی منوچهر عموزاد
بخش تجلیل از فعالان تئاتر شهرستان بهشهر
احمدرضا محمدی – فعال ترین نمایشگر خیابانی و میدانی
منوچهر عموزاد – فعال ترین هنرمند در زمینه نمایش های کودک
حمید رحیمی نژاد – فعال ترین دستیار کارگردان و برنامه ریز تئاتر
علی کشاورزیان – فعال ترین هنرمند در زمینه آموزش تئاتر
محسن فرجی – فعال در زمینه حرکات فرم نمایشی ؛ بادی فرم
بخش معرفی برگزیدگان جشنواره های مختلف سراسری
مهیار هزارجریبی – گروه نمایش سیرانگ
رضا عموزاد – گروه نمایش باران
وحید کبیری – گروه نمایش سمندر
سارا یزدانی – گروه نمایش سیرانگ
خشایار شاهانی – گروه نمایش سیرانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *