“همیلتون” جوایز تونی را درو کرد / ۱۱ جایزه برای نمایش موزیکال “همیلتون”


در هفتادمین شب جشن برادوی که دیشب با اهدای جوایز تونی برگزار شد، نمایش محبوب «همیلتون» بیشترین افتخارها را از آنِ خود کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از نیویورک تایمز، نمایش موزیکال هیپ‌هاپ «همیلتون» که داستانش درباره نخستین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده است، یکشنبه شب راهپیمایی پر شور‌ و شعفش در زمینه دریافت جوایز مختلف در سراسر آمریکا را به پایان برد و موفق به کسب بزرگترین افتخار برادوی شد: جایزه تونی برای بهترین موزیکال جدید.

روی هم رفته «همیلتون» برنده ۱۱ جایزه تونی شد که تنها یک جایزه کمتر از رکورد ۱۲ تونی نمایش «تهیه‌کنندگان» در سال ۲۰۰۱ بود. شب جوایز برادوی به دلیل تناقض با هالیوود هم قابل اشاره بود: هر چهار جایزه برای نقش‌آفرینی در نمایش‌های موزیکال به بازیگران سیاه‌پوست رسید.

با این حال شب بزرگ «همیلتون» تحت تاثیر یک تراژدی ملی بود: ۱۸ ساعت پیش از آغاز مراسم یک تیرانداز با اسلحه وارد کلوبی در اورلاندو شد و ۵۰ نفر را کشت. این تیراندازی که مرگبارترین تیراندازی در تاریخ ایالات متحده بود، لایه‌ای از غم، ناباوری و خشم را به شب بزرگ برادوی اضافه کرد. لین مانوئل میراندا، نویسنده و ستاره «همیلتون» در حال دریافت جایزه‌اش برای این نمایش بخشی از این شعر را خواند: «اعمال بی‌معنی تراژدی به ما یادآوری می‌کند که هیچ چیز معهود نیست،‌ نه حتی یک روز.»

فرانک لانگلا که برای ایفای نقش یک مرد فرانسوی دیوانه در نمایشی جدید به نام «پدر» چهارمین تونی‌اش را دریافت کرد، گفت: «امروز در اورلاندو روزی غمگین را شاهد بودیم و من از تو می‌خواهم اورلاندو که قوی باشی.»

جوایز تونی از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد و با شروع مراسم، میزبان آن جیمز کوردون از قربانیان اورلاندو و خانواده‌های‌ آن‌ها یاد کرد و گفت: «قلب‌مان پیش کسانی است که تحت تاثیر این قساوت قرار گرفتند. نفرت هرگز پیروز نخواهد شد. با همدیگر باید از این اطمینان حاصل کنیم. نمایش امشب نمادی از تجلیل همین آرمان است.»

تئاتر فستیوال

«همیلتون» که یکی از نادر نمایش‌های موزیکالی است که توانسته کاملا خود را وارد فرهنگ عامیانه در حدی گسترده کند، نامزد دریافت ۱۶ جایزه تونی بود که بیشترین تعداد نامزدی‌ها در تاریخ این جایزه است. این نمایش از نظر تجاری هم به شدت موفق است و هر هفته در برادوی ۶۰۰ هزار دلار سود می‌کند. قرار است نمایش آن گسترده‌تر هم بشود و بعد از یک تور در شیکاگو در ماه سپتامبر به آمریکای شمالی و لندن هم برود. این نمایش برای کتاب و آهنگ آقای میراندا، کارگردانی توماس کِیل، رهبری ارکستر الکس لاکاموآر، رقص‌آرایی اندی بلانکنبولر، لباس‌های پل تازول و طراحی نور هاول بینکلی هم برنده تونی شد.

در ادامه جوایز تونی، لزلی اودوم جونیور جایزه بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال را گرفت، رنه الیس گلدزبری بهترین بازیگر زن در یک موزیکال شد و دیوید دیگز هم بهترین بازیگر مرد مکمل در یک موزیکال لقب گرفت.

فصل تئاتر ۲۰۱۵-۲۰۱۶ متنوع‌ترین فصل در تاریخ برادوی بود و از ۴۰ نامزدی جوایز بازیگری، ۱۴ جایزه به بازیگران سیاه‌پوست، لاتین‌تبار و آسیایی-آمریکایی رسید. کوردن در آغاز نمایش به شوخی گفت: «فکر کنید امشب اسکار است ولی فقط گوناگونی دارد. تا حدی گوناگونی دارد که دونالد ترامپ تهدید کرده می‌خواهد دور این سالن دیوار بسازد.»

نتایج تونی ۲۰۱۶ بدین شرح است:

بهترین نمایش: «انسان‌ها»

بهترین موزیکال: «همیلتون»

بهترین نمایش بازآفرینی شده: «چشم انداز پل»

بهترین موزیکال بازآفرینی شده: «رنگ بنفش»

بهترین موسیقی متن: لین-مانوئل میراندا برای «همیلتون»

بهترین بازیگر مرد: فرانک لانگلا برای «پدر»

بهترین بازیگر زن: جسیکا لانگ برای «سفر طولانی روز به شب»

بهترین بازیگر مرد موزیکال: لزلی اودوم جونیور برای «همیلتون»

بهترین بازیگر زن موزیکال: سینتیا اریوو برای «رنگ بنفش»

بهترین بازیگر نقش بلند نمایش: رد برنی برای «انسان ها»

بهترین بازیگر نقش بلند نمایش: جین هودی شل برای «انسان‌ها»

بهترین بازیگر نقش بلند برای موزیکال: دیوید دیگز برای «همیلتون»

بهترین بازیگر زن موزیکال نقش بلند: رنه الیس گلدزبری برای «همیلتون»

بهترین طراحی صحنه برای نمایش: دیوید زین برای «انسان‌ها»

بهترین طراحی صحنه موزیکال: دیوید راکول برای «او مرا دوست دارد»

بهترین طراحی لباس: کلینت راموس برای «خسوف»

بهترین طراحی لباس برای موزیکال: پل تازول برای «همیلتون»

بهترین طراحی نور : ناتاشا کاتس برای «سفر طولانی روز به شب»

بهترین طراحی نور موزیکال: هول بینکلی برای «همیلتون»

بهترین کارگردانی نمایش: ایو وان هوو برای «چشم انداز پل»

بهترین کارگردانی موزیکال: توماس کیل برای «همیلتون»

بهترین طراحی حرکت نمایشی: اندی بلنک بوهلر برای «همیلتون»

بهترین ارکستراسیون: الکس لاکاموآر برای «همیلتون»

جایزه دستاورد یک عمر: شلدون هارنیک و مارشلا دبیلو. میسون

جایزه ویژه تونی : نشنال ادمونتون برای هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *