در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج :

یثربی ، خانیان و قادری نمایشنامه های برتر را انتخاب می کنند


هیئت انتخاب بخش مسابقه نمایشنامه نویسی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج معرفی شدند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری تئاتر بسیج، به این ترتیب چیستا یثربی، جمشید خانیان و نصرالله قادری طی احکامی از سوی کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر بسیج به عنوان هیئت انتخاب بخش نمایشنامه نویسی منصوب شدند.

شهریور ماه امسال کارگاه های نمایشنامه نویسی جشنواره در ۱۰ منطقه کشوری برگزاری شد و از این میان ۸۸ اثر برای حضور در بخش نمایشنامه نویسی تولید شده اند که هیئت انتخاب این بخش متشکل از چیستا یثربی، جمشید خانیان و نصرالله قادری آثار برتر را انتخاب می کنند.

چیستا یثربی، دکترای روانشناسی تربیتی دارد و فعالیت هایش در حوزه تئاتر از سال ۱۳۶۸ آغاز شده؛ او بیش از ۲۶نمایشنامه منتشر شده دارد و جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده و بیشترین تعداد جایزه متن اول را از جشنواره بین المللی تئاتر فجر است و بارها داور داخلی یا خارجی جشنواره های تئاتر، سینما وکتاب بوده است.

جمشید خانیان، داستان نویس و نمایشنامه نویسان مطرح تئاتر است. او نوشتن را به طور جدی از دهه ۱۳۶۰ آغاز کرده است و نمایشنامه های «یک نیمروز در اتاق بازجویی» ،«پرگار» ، «چهارمین نام» ، «روی نی بندی»، «عشق، سال ریکن» و «بازی نامه ی بابور» از جمله نمایشنامه های خانیان است.

نصرالله قادری، از نمایشنامه نویسان فعال تئاتر و دارای مدرک کارشناسی ارشد ‏کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر بوده و به عنوان کارگردان، منتقد، نویسنده، مدرس سینما و تئاتر شناخته می شود.

همچنین پیش از این آقایان احمد جولایی، یدالله وفاداری و محمود فرهنگ بازخوانی۱۲۸ اثر صحنه ای و خیابانی سراسر کشور را برعهده داشته اند که از این میان به تفکیک ۶۶ اثر صحنه ای و ۲۲ اثر خیابانی جهت اجرای عموم در استان خود پذیرفته شده اند.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به دبیری کوروش زارعی، بهمن ماه سال جاری برگزاری می شود.

يک نظر ثبت شده است .

  1. علی پیامی گفت:

    از چه آدم حسابی هایی دعوت شده . چه عالی … فقط مگه بهمن ماه تئاتر فجر نیست ؟؟ چجوریه اونوقت که این جشنواره هم هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *