پاسخ کانون “تئاتر کودک و نوجوان” به صحبت های دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان


در چند روز گذشته اعضای” کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر” در رابطه با بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و حواشی پیش آمده در آن که منجر به اعتراض  تعدادی از اعضا و ارسال نامه به هیات مدیره شده بود ، به دلیل عدم رسیدگی به اعتراضات ، نامه ای خطاب به شهرام کرمی مدیر کل اداره هنرهای نمایشی نوشته و آن را در قالب بیانه ای برای انتشار در اختیار تئاتر فستیوال قرار دادند .
مریم کاظمی ، دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان ، روز گذشته ۲۰ آبان ماه در نشست رسانه ای جشنواره به این اعتراضات پاسخ داد .
حال مجددا “کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر” در پاسخ به صحبت های مریم کاظمی نامه ای را برای انتشار در اختیار تئاتر فستیوال قرار داده اند که متن نامه به شرح زیر می باشد :
تئاتر فستیوال
“به نام خدا
دبیر محترم بیست و چهارمین و پنجمین جشنواره ی بین المللی تاتر کودک و نوجوان
سرکار خانم مریم کاظمی
با سلام و احترام
با توجه به اینکه در نشست مطبوعاتی عنوان کردید نامه ی اعتراض کانون تاتر کودک و نوجوان به مدیر کل محترم مرکز هنرهای نمایشی را خوانده اید و فقط به یکی از موارد به پاسخی سردستی و گنگ بسنده کردید لازم دیدیم مواردی را مجددا و دقیق تر خدمتتان متذکر شویم.
در مورد داوری درهم تاترهای دو گروه سنی کودک و نوجوان فرمودید سلیقه ای نیست و برای همه چیز دلیل داریم ، اگر شما قائل به گروه سنی نیستید پس چرا در فراخوان تفکیک صورت گرفته ، اگر هستید پس چرا خودتان حرف خودتان را نقض می کنید و چرا این دلایل ضد و نقیض را واضح و روشن نمی فرمایید که اذهان همه به درخشانی ذهن شما شود.
در مورد اینکه فرمودید چرا قبل از انتشار فراخوان اقدامی نکردید ،باید به اطلاعتان برسانیم هیات مدیره کانون تاتر کودک و نوجوان سه شنبه ۱۹ تیرماه جلسه ی مفصلی با مدیریت محترم مرکز هنرهای نمایشی در این مورد و موارد دیگری داشت که ایشان قول مساعدت و همکاری و رفع نقایص را دادند. این در حالی است که فراخوان جشنواره ۲۵تیرماه منتشر شد و مسلما این یک هفته زمان مناسبی برای تغییر در موارد ذکر شده بود اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.
در نهایت ما به عنوان تنها صنف تخصصی تاتر کودک و نوجوان بیشتر از شما و هر مدیر و دبیری خواستار داشتن آیین نامه ای درست و دقیق و تخصصی برای جشنواره ی تاتر کودک و نوجوان هستیم که با آمدن و رفتن مدیران و دبیران اصل دغدغه ی ما تاتر کودک و نوجوان دچار اعمال نفوذ ها ، قدرت ها ،سلیقه ها ، بیراهه رفتن ها ، باج خواهی ها و … نشود.
و مطمئنا پس از برگزاری جشنواره ی بیست و پنجم حتما آسیب شناسی آن را درقالب مجله ی تخصصی توکا (تاتر و کودک ایران ) برگزار خواهیم کرد تا از آسیب های احتمالی آینده جلوگیری کنیم.
علی ای حال بازهم به دلیل اینکه به عنوان نمایندگان صنف تخصصی تاتر کودک و نوجوان از وصول مطالبات به حقمان نمی گذریم امیدواریم فردا ۲۱ آبان ماه سال۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در جلسه ای که با مدیر کل محترم مرکز هنرهای نمایشی داریم ، به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.
پرسشگری وظیفه ی ماست و پاسخگویی وظیفه ی مدیران .
همدلی و صداقت بین صنف تخصصی تاتر کودک و نوجوان و مدیران باعث شفافیت ، سلامت و پیشرفت تاتر کودک و نوجوان خواهد شد. خواسته ی قلبی ما بی هیچ شعاری .
حقوق انسانی مقدم بر هر حقوق شهروندی و … است.
هیات مدیره ی کانون تاتر کودک و نوجوان”
***

يک نظر ثبت شده است .

  1. روشنک کریمی گفت:

    سلام و سپاس از لطف شما
    امیدواریم این اعتراضات منطقی باعث تغییرات درستی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *